Trzy propozycje Adama to kolejno: Ford Fiesta, Peugeot 301 oraz Renault Fluence.
Ford Fiesta, silnik benzynowy 1.0 turbo, 100 KM, 170 Nm, skrzynia manualna, auto z 2014 r., cena 42 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 10,6 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, przeciętne średnie zużycia paliwa: ok 5l benzyny na 100 km, pojemność bagażnika 295/980 l.
Ford Fiesta to jedyny w tej grupie samochód z nadwoziem hatchback. Prezentowany model wyspecyfikowano dosyć bogato, jest to wersja demonstracyjna z symbolicznym przebiegiem 7 tys. km. Pod maską znajdziemy nagrodzony tytułem Engine of the Year turbodoładowany silnik benzynowy EcoBoost o pojemności jednego litra. Odczuwalnie jest to jednak auto stosunkowo dynamiczne, można je porównać osiągami z autami o silnikach atmosferycznych 1.6. Z taką dynamiką dobrze licuje zawieszenie Fiesty, które należy do najlepszych na rynku. Ford po ostatnim liftingu, zgodnie z linią designerską marki jest samochodem upodobnionym do Astona Martina. Na uwagę zasługuje wyposażenie, gdyż prezentowana Fiesta to wersja Trend z dodatkowym pakietem promocyjnym.
Wyposażenie: Klimatyzacja, alufelgi 15”, radio CD/MP3+6 głośników, gniazda AUX-IN i USB, podgrzewana szyba czołowa, światła przeciwmgłowe z przodu, komputer pokładowy.
Peugeot 301, silnik benzynowy 1.2 72 KM, 110 Nm, skrzynia manualna, auto fabrycznie nowe, cena 39,9 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: ok. 14,2 s, prędkość maksymalna: 160 km/h, przeciętne średnie zużycie paliwa: ok. 7 l benzyny na 100 km, pojemność bagażnika: 506/1332 l.
Peugeot 301 to auto, którego nie mogło zabraknąć w naszym zestawieniu. Bliźniaczy Citroen C-Elysee oraz 301 to typowe małe sedany oparte konstrukcyjnie na wydłużonej płycie podłogowej Peugeota 208, a więc auta z segmentu B. Niewysilona atmosferyczna jednostka benzynowa pomimo, że nie grzeszy przesadną dynamiką, daje duże nadzieje na bezawaryjną długotrwałą eksploatację. Na duży plus należy zaznaczyć możliwości przewozowe auta - pomimo wysokiego progu załadunku, 301 to bardzo pojemny jak na swoje wymiary zewnętrzne pojazd. Auto jest ucieleśnieniem popularnej koncepcji małego, praktycznego sedana dla krajów rozwijających się. To jeden z najtańszych sedanów na rynku, prezentowany model jest bazową wersją Access.
Wyposażenie: elektryczne wspomaganie kierownicy, regulowana na wysokość kolumna kierownicza, centralny zamek, elektryczne przednie szyby, 4 poduszki powietrzne, ABS, ESP, Isofix, instalacja do montażu radia, dopłata do klimatyzacji to 4 tys. zł.
Renault Fluence, silnik benzynowy 1.6 110 KM, 150 Nm, skrzynia manualna, auto z 2014 r., cena 47,5 tys. zł, osiągi: 0-100 km/h: 11,5 s, prędkość maksymalna: 185 km/h,przeciętne średnie zużycie paliwa:ok. 8 l benzyny na 100 km, pojemność bagażnika 496 l.
Renault Fluence to wersja sedan popularnego kompaktu francuskiego koncernu – Megane, jest to, więc auto o rozmiar większe od poprzedników. Auto produkowane jest w Turcji oraz w Korei, w bliźniaczej wersji pod marką Samsung SM3. Dzięki powiększonemu o 6 cm rozstawowi osi, w stosunku do Megane, na którego płycie podłogowej bazuje, samochód dysponuje bardzo przestronnym wnętrzem. W przeciwieństwie do konkurentów auto prowadzi się jak sporo większy sedan, co zawdzięcza w dużej mierze komfortowym nastawom zawieszenia. Prezentowany egzemplarz to auto demonstracyjne, dzięki czemu oferowane jest w cenie rabatowanej o niemal 17 tys. zł.
Wyposażenie: klimatyzacja, wspomaganie kierownicy, alufelgi 15”, światła przeciwmgłowe, ABS, ASR, ESP, poduszki powietrzne, elektryczne szyby i lusterka, centralny zamek, radio, tempomat, czujnik deszczu, kierownica wielofunkcyjna, czujniki parkowania, koło zapasowe, karta hands free.
Niespodzianką Marcina Klimkowskiego jest jedyne w zestawieniu auto używane – Toyota Corolla.
Toyota Corolla, silnik 1,4 diesel 90KM, 190 Nm, skrzynia manualna, auto z 2011 r., cena 44,9 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 12,7 s, prędkość maksymalna: 175 km/h, przeciętne średnie zużycie paliwa: 6 l ON na 100 km, pojemność bagażnika 450l.
Toyota Corolla dziewiątej generacji to jeden z najpopularniejszych kompaktowych sedanów na rynku, niestety w przeznaczonej kwocie rozważać możemy jedynie auto 4-letnie. Plusem tego rodzaju zakupu jest nieporównywalnie mniejsza utrata wartości na przestrzeni kilku lat eksploatacji, w stosunku do auta fabrycznie nowego. Corolla produkowana jest w Turcji oraz RPA, co jednak nie odstrasza potencjalnych nabywców – to nadal najłatwiejsze z aut w odsprzedaży, spośród prezentowanych modeli. Co ciekawe auto, w przeciwieństwie do popularniejszej wersji hatchback, znanej pod nazwą Auris, posiada zawieszenie tylne o układzie wielowahaczowym.
Najczęściej występujące usterki: postępująca korozja wydechu i prowadnic foteli, ciężka praca lewarka zmiany biegów, kierownica z mało wytrzymałych materiałów szybko się wyciera.
Wyposażenie: klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka, poduszki powietrzne, ISOFIX, wyjście AUX i USB, radio, bluetooth.