Citroën C4 – rok produkcji 2012; przebieg: ponad 115 tys. km; silnik 1.6 HDI; moc – 92 KM; skrzynia biegów: manualna; maksymalny moment obrotowy – 230 NM; średnie spalanie wg danych producenta – 4l/100km; pojemność bagażnika - 408/1183l ; Cena wywoławcza – 34 800 zł.
Auto zaprezentowane w roku 2004 przez francuski koncern PSA w Paryżu. Pierwsza generacja samochodu, produkowana do 2010, zajęła drugie miejsce na plebiscycie Europejski Samochód Roku 2005 tuż za Toyotą Prius (II gen.). W roku 2010, PSA zdecydowało się na wprowadzenie drugiej generacji C4. Citroen oferuje dwie wersje nadwozia – pięciodrzwiowy hatchback i sedan. Zrezygnowano natomiast z produkcji trzydrzwiowej wersji coupe z powodu niskiej sprzedaży. PSA wyposażało C4 w silniki benzynowe: 1.4 16V VTi 95 KM, 1.6 16V VTi 120 KM, 1.6 16V THP 156 KM oraz Diesla: 1.6 HDi 92 i 112 KM, 2.0 HDi 150 KM. Rok 2011 przyniósł wprowadzenie sportowej wersji pod nazwą DS4.
Do wad tego modelu można zaliczyć szybko rdzewiejącą klapę tylną, zużywające się łączniki stabilizatora poprzecznego przedniego oraz tuleje wahaczy.
BMW serii 1 – rok produkcji 2010; przebieg: ok. 90 tys. km; silnik benzynowy 1.6, moc 122 KM, skrzynia biegów – manualna; maksymalny moment obrotowy – 160 NM, średnie spalanie wg danych producenta – 5.8l/100km; pojemność bagażnika - 330/ 1150l; Cena wywoławcza – 40 000 zł.
Model produkowany przez koncern BMW od roku 2004, jako jedyny kompakt z napędem na tylną oś. BMW wyprodukowało model jako konkurenta dla modelu Audi A3. Model przedstawiony w programie wyposażony jest w silnik 1.6 o mocy 122 KM. Rozwiązania techniczne zostały głównie zapożyczone z BMW serii 3, E90. Koncern z siedzibą w Bawarii oferował nadwozia - 3-drzwiowy hatchback (E81); 2-drzwiowe coupé (E82); 5-drzwiowy hatchback (E87) oraz 2-drzwiowy kabriolet (E88). Zawieszenie serii 1 oparte jest na klasycznej kolumnie MacPhersona (przód) oraz wielowahaczu (tył).
Do wad tego modelu możemy zaliczyć usterki przycisku start/stop, zacinający się zamek tylnej klapy oraz problemy z samopoziomowaniem reflektorów ksenonowych.
Volkswagen Scirocco – rok produkcji 2009; przebieg: ponad 155 tys. km, silnik 2.0 TDI CR o mocy 140 KM; maksymalny moment obrotowy – 320 NM, skrzynia – manualna; średnie spalanie wg danych producenta – 5.1l/100km; pojemność bagażnika - 330/1150l. Cena wywoławcza: 39 900 zł.
W roku 2008 niemiecki koncern motoryzacyjny VW postanowił wskrzesić legendę – model Scirocco. Przedstawiony już 2006 w Paryżu jako model koncepcyjny pod nazwą kodową IROC. Scirocco charakteryzuje się modernistycznym, opływowym, nisko osadzonym nadwoziem. Dzięki temu model wyróżnia się sportowym wyglądem i przyciąga wzrok. Auto produkowane jest na płycie podłogowej znanego dobrze VW Golfa V generacji. Takie rozwiązanie zapewnia użytkownikom auta niskie koszty eksploatacji, ponieważ Scirocco dzieli większość części z wyżej wymienionym Golfem.
Wadami tego modelu są między innymi problemy z korozją tylnych błotników oraz klapy, awarie podświetlenia zegarów na desce rozdzielczej oraz problemy z jednostkami benzynowymi, które szczerze odradzamy.
Volvo C70 – rok produkcji 2007; przebieg: ponad 99 tys. km, silnik diesla 2.4 D5 o mocy 180 KM; maksymalny moment obrotowy – 350 NM, skrzynia – automatyczna; średnie spalanie wg danych producenta – 7.3l/100km; pojemność bagażnika - 200/400l . Cena wywoławcza – 38 000 tys. zł.
Volvo C70 było produkowane w latach 2005-2013. Powstało przy współpracy ze skandynawskim oddziałem włoskiego biura projektowego – Pininfariną. Do produkcji auta wykorzystano płytę P1 koncernu Forda, użytą między innymi przy modelach C30 czy S40. Volvo wprowadziło na rynek tylko jedną wersję nadwozia – coupe-cabrio. W teście bezpieczeństwa Euro NCAP model C70 uzyskał 5 gwiazdek. Nasz egzemplarz wyposażony jest w silnik wysokoprężny o oznaczeniu D5 o mocy 180 KM sprzężony z automatyczną skrzynią biegów. To bardzo dobry wybór dla osób ceniących wysoki komfort podróżowania.
Typowe usterki tego modelu to: problemy z mechanizmem składania dachu, ulegająca uszkodzeniu elektronika odpowiedzialna za sterowanie automatyczną skrzynią biegów oraz, ze względu na wysoka masę własną pojazdu, szybko zużywające się elementy eksploatacyjne w postaci klocków i tarcz hamulcowych.
Za pomoc w realizacji zdjęć dziękujemy:
Hotel Warszawianka
http://www.warszawianka.pl/pl/
https://www.facebook.com/HotelWarszawianka/