Bartek szuka samochodu na co dzień, czyli głównie do miasta z możliwością wypadu w trasę kilka razy do roku. Będzie to jego pierwszy samochód, dlatego w jego sferze poszukiwań jest niezawodny kompakt, najlepiej pięciodrzwiowy. Jego ulubionymi markami są samochody francuskie. Ważnym aspektem jest możliwość montażu instalacji gazowej. Bohater dysponuje budżetem maksymalnie 15 tysięcy złotych.
Renault Megane IIrok produkcji: 2006; przebieg: 165 269 km; silnik: 1.6 16V; moc: 115 km; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: manualna; maksymalny moment obrotowy: 152 Nm przy 4200 obr/min; średnie spalanie: 6,8 l / 100 km; pojemność bagażnika: 420 l; cena wyjściowa: 12 000 złotychPierwsza generacja słynnej "Meganki" pojawiła się w 1995 roku, zastępując Renault 19. Nasz egzemplarz, czyli druga generacja zaprezentowała się w 2002 roku i debiutowała w wersji hatchback. Przy czym rok po premierze zdobyła tytuł „Samochodu Roku 2003”. Megane II zaszokował samochodowy świat niecodzienną stylizacją nadwozia, jego kształty były ostre i dość awangardowe, z charakterystyczną niemal pionową tylną szybą. Najlepszym wyborem wśród benzynowców jest 1.6 16V o mocy 115 km, który daje najbardziej korzystne połączenie dynamiki, zużycia paliwa i kosztów serwisowych.
Ford Focus MK2rok produkcji: 2006; przebieg: 178 000 km; silnik: 1.6; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: manualna; maksymalny moment obrotowy: 150 Nm przy 4000 obr/min; średnie spalanie: 7,8 l / 100 km; pojemność bagażnika: 503 l; cena wyjściowa: 13 900 złotychPierwsza generacja była rewolucyjnym samochodem, który świetnie przyjął się na drogach, zastępując wysłużonego Escorta. Historia drugiej generacji zaczęła się od wprowadzonego w 2003 roku do sprzedaży vana C-Max, który był bazą doświadczalną dla Focusa II. Jego płytę podwoziową, a także wiele rozwiązań technicznych, wykorzystano w aucie, które pojawiło się na rynku pod koniec 2004 roku, aby konkurować w klasie kompaktowej. W przeciwieństwie do poprzednika nie wyróżniał się spośród innych aut, ale za to jego sylwetka lepiej zniosła upływ czasu i co najważniejsze niemalże pozbyła się problemu korozji.
Opel Astra H
rok produkcji: 2005; przebieg: 242 840 km; silnik: 1.6; moc: 105 km; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: manualna; maksymalny moment obrotowy: 150 Nm przy 3900 obr/min; średnie spalanie: 6,6 l / 100 km; pojemność bagażnika: 375 l; cena wyjściowa: 15 900 złotych
Model zaprezentował się podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem w 2003 roku. Niestety Astra H była kojarzona z rozsądnym niemieckim kompaktem o przeciętnych właściwościach jezdnych i poprawnym wyglądzie. Auto oferowane było między innymi pod takimi markami jak: Vauxhall, Holden, Chevrolet czy już nieistniejący Saturn. -W części egzemplarzy pod chromowaną listwą znajdującą się na klapie bagażnika zaczyna pojawiać się rdza, co ciekawe w wielu przypadkach problem występował już zaraz po opuszczeniu salonu. Silniki benzynowe zyskiwały na atrakcyjności, zwłaszcza, że jest to silnik dobrze współpracujący z instalacjami gazowymi, a napędzana LPG Astra III okazuje się ekonomiczniejsza niż wersje dieslowskie.
Citroen C4
rok produkcji: 2005; przebieg: 135 570 km; silnik: 1.6 16V; moc: 110 km; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: manualna; maksymalny moment obrotowy: 147 Nm przy 4000 obr/min; średnie spalanie: 7,1 l / 100 km; pojemność bagażnika: 320 l; cena wyjściowa: 14 9 00 złotych
Model C4 zastąpił w 2004 roku Xsarę i z niewielkimi zmianami produkowany był do 2010 roku i był oferowany w trzech wersjach nadwozia: coupe, hatchback i niedostępny w Polsce sedan. Samochód dzieli wiele rozwiązań technicznych (w tym płytę podłogową) z Peugeotem 307. Mimo ,że upłynęło już sporo czasu, samochód wciąż może się podobać i jest rozpoznawalny na pierwszy rzut oka. Ciekawostką w tym modelu jest kierownica z nieruchomym rdzeniem, co nie dla wszystkich było do zaakceptowania. Ten francuski pojazd samochód bardzo dobrze „trzyma” cenę, może się też pochwalić wysokim poziomem bezpieczeństwa.