Propozycje dla Artura: komfortowe pięciodrzwiowe do 33 tysięcy

Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 292
Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 292
33-letni Artur z Warszawy jest muzykiem. Szuka rodzinnego pięciodrzwiowego auta z oszczędnym silnikiem. Samochód głównie ma służyć do jazdy w mieście, powinien być pakowny i przestronny, nie może być starszy niż 6 lat, a jego przebieg musi być mniejszy niż 200 tys. km. Moc silnika nie jest tak istotna, liczy się ekonomia i komfort. Na swoje nowe auto nasz kupujący może przeznaczyć maksymalnie 33 tys. złotych.

Artur zgłosił do programu trzy samochody: Toyotę Auris, Skodę Octavię, Fiata Bravo.

Toyota Auris, silnik benzynowy 1.3, 101KM, 128Nm, manualna skrzynia biegów, samochód z 2009 roku, 79 tys. km. przebiegu, cena: 29.990 tys. zł., średnie spalanie ok. 6l na 100km., bagażnik 355l, osiągi 0-100 km/h: 11s., prędkość maksymalna: 175 km/h.

Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 292
Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 292

Toyota Auris to następca kultowej Toyoty Corolli. Po nieco ponad 40 latach nazwę zmieniono tylko po to, by przyciągnąć młodych klientów. Japończyk zaskakuje niezawodnością, na minus należy zaliczyć zachowawczy i stonowany wygląd. Producent zadbał o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, jako pierwszy na rynku Auris posiadał poduszki powietrzne chroniące kolana. Dużym plusem przedstawionego auta jest duża liczba schowków. Wnętrze jak na hatchbacka wydaje się całkiem przestronne. Najtrwalsze są silniki benzynowe i to one zbierają najlepsze recenzje wśród użytkowników. Silnik 1.3 zapewnia ekonomiczną jazdę, średnie spalanie to 6 litrów/100 km. Prezentowany samochód jest dobrze wyposażony, zawiera m.in. w: klimatyzację, elektrycznie regulowane lusterka, radio CD oraz tylny czujnik parkowania. Auris jest mało awaryjny, ale do najczęściej występujących usterek należą: przepalające się palniki w ksenonach, korozja prowadnic foteli, piszczące hamulce oraz problemy z wrzucaniem piątego biegu. Samochód został wysoko wyceniony na tle konkurentów. Auto produkowane w Wielkiej Brytanii.

Skoda Octavia, silnik benzynowy 1.6, 102KM, 148Nm, manualna skrzynia biegów, samochód z 2010 roku, 182 tys. km. Przebiegu, cena: 27.900 tys. zł. średnie spalanie 7.4l na 100 km., bagażnik 560l, osiągi 0-100 km/h: ok 12s., prędkość maksymalna: 190 km/h.

Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 292
Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 292

Skoda Octavia to niezwykle popularny samochód na naszym rynku. Auto zyskało sympatię kierowców bezawaryjnością i łatwością w dostępie tanich części zamiennych. Zostało zbudowane na bazie Volkswagena Golfa piątej generacji. Oferowany model jest poleasingowy i ma oryginalny przebieg. Samochód charakteryzuje przestronne wnętrze i duży bagażnik. Deska rozdzielcza jest prosta, a jej obsługa intuicyjna. Zegary duże i czytelne. Auto ma znakomite właściwości jezdne, doskonale trzyma się drogi, zawieszenie dobrze maskuje nierówności naszych dróg. Prezentowany model jest wyposażony w m.in. radio CD, elektryczne lusterka, klimatyzację i zestaw głośnomówiący. Benzynowy silnik 1.6 posiada opinię najtrwalszej jednostki napędowej czeskiego producenta. Trwała konstrukcja pozwoli uniknąć częstych wizyt w warsztacie, a nieliczne usterki nie zrujnują domowego portfela. Użytkownicy Octavii narzekają także na urywające się linki od podnoszenia szyb, co skutkuje ich opadaniem i blokowaniem. Zdaniem niektórych właścicieli, klimatyzacja zamontowana w Skodzie Octavii II nie jest zbyt wydajna. Użytkownicy skarżą się również na szwankujące czujniki parkowania.

Fiat Bravo, silnik Diesla 1.6, 105KM, 290Nm, manualna skrzynia biegów, samochód z 2011 roku, 95 tys. km. Przebiegu, cena: 29.900 tys. zł. średnie spalanie 4.5l na 100km., bagażnik 400l, osiągi 0-100 km/h: 10.5s, prędkość maksymalna: 187 km/h.

Fiat Bravo to następca Fiata Stilo, jest lepiej wykonany i mniej awaryjny. Zaprojektowanie i wdrożenie do produkcji kosztowało dwa razy mniej niż jego poprzednika. Samochód produkowany wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej (hatchback). Nieco wydłużona sylwetka i obniżenie przodu dachu sprawia, że auto wygląda portowo i agresywnie. Do budowy nadwozia użyto ocynkowanej dwustronnie blachy co skutecznie miało chronić model przed działaniem korozji. W silnikach benzynowych jedynym spotykanym często mankamentem było duże zużycie oleju. Do elementów wykończeniowych wnętrza nie można mieć większych zastrzeżeń. Jedynie skórzane obszycie kierownicy nie znosi dobrze znaku czasu. Dużym plusem samochodu jest pojemny bagażnik (400l), jednak próg załadunkowy mógłby być nieco niższy. Do najczęstszych usterek trapiących ten model zaliczyć można: usterki klimatyzacji i chłodnic, stuki w tylnym zawieszeniu, zawieszające się odtwarzacze CD. Fiat Bravo dba o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, w teście zderzeniowym zdobył największą ilość 5 gwiazdek.

Adam Kornacki przygotował dwie niespodzianki dla Artura, którymi okazały się:

KIA Magentis, silnik diesla 2.0, 150KM, 305Nm, manualna skrzynia biegów, samochód z 2010 roku, 126 tys. km. przebiegu, cena 29.900 tys. zł., średnie spalanie ok. 7l na 100km., bagażnik 425l, osiągi 0-100 km/h: 10.3 s., prędkość maksymalna: 201 km/h.

Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 292
Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 292

Kia Magentis przeszła face-lifting pod okiem słynnego niemieckiego projektanta Petera Sheyera, który pracował wcześniej dla Audi i Volkswagena. Samochód oparty jest na konstrukcji Hyundaia Sonaty. Na niektórych rynkach (w tym polskim) występuje pod nazwą Optima. Zawieszenie dobrze tłumi nierówności polskich dróg, a przy tym pracuje cicho. W środku znajdziemy bardzo dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Największą popularnością cieszą się jednostki wyposażone w dwulitrowy silnik diesla. 150 konna jednostka w połączeniu z sześciostopniową skrzynią biegów pozwala na uzyskiwanie przyzwoitych osiągów przy jednoczesnym niewielkim spalaniu 7l/100 km. Prezentowany samochód jest poleasingowy z udokumentowanym oryginalnym przebiegiem. Wyposażony m.in. w: czujnik parkowania, wielofunkcyjną kierownicę, 10 poduszek powietrznych oraz klimatyzację. Bez wątpienia sporym plusem jest fakt, że w cenie samochodu kompaktowego dostajemy przestronnego sedana. Do typowych usterek występujących w tym modelu są: awarie turbosprężarki, problemy z elektryką oraz korozja w starszych autach. Wadą jest niewielka dostępność tanich zamienników i konieczność kupowania większości części w ASO.

VOLVO S40, silnik Diesla 2.0, 136KM, 320Nm, manualna skrzynia biegów, samochód z 2009 roku, cena: 27.900 tys. zł. średnie spalanie 5.8l na 100km, bagażnik 405l, osiągi 0-100 km/h: 9.5 s., prędkość maksymalna: 205 km/h.

Volvo S40 to flagowy model szwedzkiego koncernu. Auto w 2005 roku zajęło drugie miejsce w konkursie Światowy Samochód Roku. Samochód zbudowany na płycie Forda Focusa, podobnie jak Mazda 3. Wnętrze mało przestronne, alez ciekawym designem i dobrym wyposażeniem. W 2007 roku S40 przeszło face lifting upodobniając się do swoich kolegów S80 i V70. Bez wątpienia największymi atutami Volvo są doskonale wykończone wnętrze oraz intuicyjna, czytelna deska rozdzielcza. Samochód po „lifcie” doposażono w kilka ciekawych rzeczy, takich jak: nowe reflektory biksenonowe z możliwością doświetlania zakrętów, światła awaryjnego hamowania (EBL), a także system ostrzegania o obiektach znajdujących się w martwym polu lusterek BLIS, nowy zderzak przedni i tylny oraz nowe lampy tylne w technologii LED. Przy okazji wzbogacono wyposażenie standardowe pojazdu o system ESP, 6 poduszek powietrznych, klimatyzację automatyczną oraz radio CD. Do plusów testowanego modelu należy zaliczyć tanie części, które są współzmienne z Fordem Focusem. Zadbane egzemplarze cechuje dosyć niska awaryjność. Do najczęściej pojawiających się usterek należy zaliczyć m.in luzy w tylnym zawieszeniu, korodowanie chłodnicy w klimatyzacji oraz awarie czujników osprzętu silnika. S40 produkowane jest w Belgii.

podziel się:

Pozostałe wiadomości