Propozycje dla Ani: kobiece auto miejskie do 23 tysięcy

Zakup kontrolowany - seria 19, odcinek 283
Zakup kontrolowany - seria 19, odcinek 283
Mimo że Ania jest warszawianką i ma stosunkowo niedaleko do pracy, jeżdżąc komunikacją miejską musi się aż trzy razy przesiadać! Nadszedł więc czas na poszukiwania auta przyjaznego dla mało doświadczonego kierowcy, a do tego atrakcyjnego i kobiecego - Adam Kornacki i Marcin Klimkowski przedstawią bohaterce cztery samochody kosztujące nie więcej niż 23 tysiące złotych.

Trzy propozycje Adama uwzględniające wymagania uczestniczki programu to kolejno: Toyota Yaris, Mazda 2 oraz Fiat 500.

Toyota Yaris, silnik benzynowy 1.3, 87 KM, 121 Nm, skrzynia manualna, auto z 2008 r., o przebiegu 122 tys km, cena 19,5 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 11,5 s, prędkość maksymalna: 170 km/h, przeciętne zużycie paliwa: ok. 6 l benzyny na 100 km.

Toyota Yaris to żelazna propozycja wśród samochodów miejskich. Doceniany przez kobiety Yaris to samochód oferujący wzorowy poziom niezawodności, czym zaskarbił sobie serca wielu użytkowników. Prezentowany egzemplarz pochodzi z rąk prywatnych, użytkowała go księgowa, a przed nią ksiądz. Jest to auto kupione w polskim salonie, z potwierdzoną historią serwisową. 4-cylindrowy silnik 1.3 to optymalna propozycja do tego auta. Pozwala na stosunkowo dynamiczną jazdę w mieście, jak również w trasie. Minusem auta jest przestronność wnętrza, gorsza niż u konkurentów. Dużym plusem jest znakomita kultura pracy jednostki napędowej oraz jej umiarkowane zużycie paliwa. Zegary elektroniczne umieszczone centralnie wymagają z początku przyzwyczajenia. Yaris to auto na wskroś rozsądne – dla kogoś kto nie będzie przywiązywał większej wagi do swojego samochodu, a po prostu nim jeździł.

Wyposażenie: ABS, autoalarm, poduszki powietrzne, immobiliser, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy, komputer, tapicerka welurowa, czujnik parkowania.

Mazda 2, silnik benzynowy 1.3, 86 KM, 122 Nm, skrzynia manualna, auto z 2008 r., o przebiegu 155 tys km, cena 24 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 11,9 s, prędkość maksymalna: 172 km/h, przeciętne zużycie paliwa: ok. 6,5 l benzyny na 100 km.

Mazda 2 to kolejna z miejskich propozycji Adama Kornackiego dla poszukującej pierwszego auta Ani. Mazda to auto bardzo atrakcyjne wizualnie, zbierające świetne recenzje szczególnie wśród kobiet. Auto wyposażono w silnik 1.3 HighPower, który jest najlepszym z dostępnych motorów benzynowych nadając autu wystarczające własności dynamiczne. Samochód pochodzi z importu (w 2011 r.) ale jest w bardzo dobrym stanie. Trzy główne minusy auta to bardzo mała podaż interesujących egzemplarzy na rynku, wysokie ceny oraz bardzo cienka fabryczna powłoka lakiernicza. Do plusów poza stylizacją na pewno należy zaliczyć niską masę własną oraz współzmienność niektórych części z Fordem Fiestą szóstej generacji, na płycie podłogowej której oparto ten model. Auto posiada dosyć sztywno zestrojone zawieszenie, co dobrze pasuje do jego charakteru jednocześnie pozwalając na precyzyjne prowadzenie.

Wyposażenie: ABS, poduszki powietrzne, centralny zamek, El. Szyby i lusterka, klimatyzacja, regulacja wysokości kierownicy, radio z MP3, dzielone tylne fotele, światła do jazdy dziennej.

Fiat 500, silnik wysokoprężny 1.3, 75 KM, 125 Nm, skrzynia manualna, auto z 2010 r., o przebiegu 90 tys km, cena 23,5 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 10,7 s, prędkość maksymalna: 165 km/h, przeciętne zużycie paliwa: ok. 5l oleju napędowego na 100 km.

Trzecią propozycją Adama jest produkowany w Polsce Fiat 500. Każda kolejna dziś propozycja jest samochodem coraz bardziej atrakcyjnym wizualnie i tak też jest w przypadku 500-tki, to auto wzbudza uśmiech u wielu osób. Auto wyposażono w najsłabszego turbo diesla, który jednakowoż jest w pełni wystarczający do normalnej eksploatacji niedużego Fiacika. Co ważne, nie posiada filtra cząstek stałych ani koła dwumasowego, które są newralgicznymi elementami współczesnych silników diesla mogącymi wygenerować poważne koszty serwisowe. Samochód pochodzi z rynku włoskiego, dzięki czemu jest to egzemplarz dość bogato wyposażony. Plusami auta są ceny części oraz odporność powłoki lakierniczej na korozję, do minusów zaś należy zaliczyć ilość miejsca we wnętrzu, fatalną pozycję za kierownicą oraz własności jezdne.

Wyposażenie: ABS, klimatyzacja, rozsuwany dach, wspomaganie, El. Szyby i lusterka, przyciemniane szyby, światła do jazdy dziennej, Radio z MP3, pół-skórzana tapicerka, zestaw głośnomówiący.

Kontrpropozycja Marcina Klimkowskiego to oczywiście samochód zaskakujący - w tym odcinku to o półtora rozmiaru większy Peugeot 308.

Peugeot 308, silnik wysokoprężny 1.6, 90 KM, 215 Nm, skrzynia manualna, auto z 2009 r., o przebiegu 146 tys km, cena 22,9 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 12,6 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, przeciętne zużycie paliwa: ok. 6l oleju napędowego na 100 km.

Peugeot 308 to auto niedoceniane na polskim rynku wtórnym, co znajduje odbicie w poziomie ofert cenowych. Za pieniądze, jakie trzeba wydać na Mazdę 2 możemy mieć znacznie większego, a także nieco młodszego 308. Samochód wyposażono w zbierający znakomite opinie motor dieslowski 1.6 HDI o mocy 90 KM. Większość egzemplarzy nie posaida dwumasowego koła zamachowego ani filtra cząstek stałych. Prezentowany egzemplarz pochodzi z polskiego salonu a sprzedaje go pierwszy właściciel. Samochody z pierwszych lat produkcji są mniej dopracowane niż prezentowany Peugeot z 2009 r. Warto podkreślić, że dzięki większemu nadwoziu oraz masie auta, Peugeot zyskuje w porównaniu z poprzednikami pod kątem bezpieczeństwa. Minusem Peugeota są szybko zużywające się klocki hamulcowe (nawet co 20 tys. km) oraz nieco droższe części niż do aut klasy B. Dużym plusem jest na pewno koszt nabycia auta oraz jego stan techniczny.

Wyposażenie:

ABS, autoalarm, poduszki powietrzne, immobiliser, ESP, el. szyby, klimatyzacja, centralny zamek, wspomaganie kierownicy, komputer, tapicerka welurowa.

podziel się:

Pozostałe wiadomości