Nasza bohaterka przygotowała dla siebie trzy propozycje: Forda Fusion, Skodę Fabię i Opla Corsę.
Ford Fusion, silnik benzynowy 1.4, 80KM, 124 Nm, skrzynia manualna, auto z 2010 r., 157 tys. przebiegu, cena 19 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 13,7 s , prędkość maksymalna: 163 km/h, przeciętne zużycie paliwa: ok. 7 l benzyny na 100 km, Bagażnik 337/1175 l.
Ford Fusion to propozycja, którą wiele kobiet docenia szczególnie, dzięki połączeniu poręcznego gabarytu nadwozia i wyższego zawieszenia dającego poczucie bezpieczeństwa. Fusion to model oparty na modelu Fiesta, zapożyczający z niej praktycznie wszystkie rozwiązania techniczne oraz stylistyczne. Prezentowany egzemplarz charakteryzuje się ponadprzeciętnie wysokim poziomem wyposażenia fabrycznego oraz jest sprzedawane z floty firmy leasingowej po pełnej inspekcji technicznej. Auto jest więc w bardzo dobrym stanie technicznym oraz posiada pełną historię serwisową. Silnik Fusiona nie grzeszy nadmiarem mocy, ale pozwala na sprawne poruszanie się w mieście przy zachowaniu umiarkowanego apetytu na paliwo. Eksploatacja Fusiona jest bardzo tania, a typowy usterki łatwe i tanie do usunięcia. Minusem auta jest podatność na korozję dolnych fragmentów drzwi oraz klapy bagażnika, ponadprzeciętnie szybko zużywające się amortyzatory, czy problemy z elektryką (cewki zapłonowe, czujniki ABS, centralny zamek). Ze względu na zestrojenie zawieszenia auto nie należy do faworytów wśród kierowców preferujących dynamiczny styl jazdy.
Skoda Fabia, silnik benzynowy 1.4 , 86 KM, 132 Nm, skrzynia manualna, auto z 2008 r., o przebiegu 106 tys. km, cena 18,9 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 12,3 s , prędkość maksymalna: 174 km/h, przeciętne zużycie paliwa: ok. 8 benzyny na 100 km, bagażnik 480/1460l.
Skoda Fabia to jeden z najpopularniejszych samochodów na polskim rynku. Są ku te mu solidne powody, dlatego też kolejna propozycja jest właśnie sympatyczna drobna Czeszka. Fabia drugiej generacji została oparta na płycie podłogowej VW Polo i dzieli z nim wiele części zamiennych. Prezentowany egzemplarz jest bezwypadkowy i pochodzi od pierwszego właściciela. Potężną zaleta Fabii jest popularność, dzięki której bardzo łatwo o dobrą obsługę serwisową. Części zamienne osiągają bardzo niskie ceny, nie brakuje zamienników. Jeśli chodzi o wyposażenie, auto posiada niezbędne minimum czyli klimatyzację, radio z 4 głośnikami, ABS oraz niewiele więcej. Jest to także zaletą, gdyż brakuje skomplikowanych elektronicznych gadżetów, które nastręczają problemów serwisowych. Do minusów Fabii należy zaliczyć ulegające wypaleniu uszczelki pod głowicą, psujące się wentylatory dmuchawy, cewki zapłonowe, czy nieszczelności w kabinie. Ty niemniej to jedna z najrozsądniejszych propozycji w tym segmencie.
Opel Corsa, silnik benzynowy 1.4, 90 KM, 125 Nm, skrzynia manualna, auto z 2009 r., o przebiegu 127 tys. km, cena 21,9 tys. zł, osiągi: 0-100 km/h: 12,4 s , prędkość maksymalna: 173 km/h, przeciętne zużycie paliwa: ok. 6,5 l benzyny na 100 km, bagażnik 285/1050 l.
Produkowany przez koncern General Motors Opel Corsa to kolejna propozycja z segmentu B. Czwarta generacja Corsy została wyprodukowana we współpracy z koncernem Fiat i jest modelem zbliżonym konstrukcyjnie do Fiata Grande Punto/Punto Evo. To bardzo udane małe auto miejskie, wyróżniające się świeżą, współczesną stylistyką. Corsa to auto cenione, przez co dosyć trudno znaleźć egzemplarz z pewną historią, w dobrym stanie i wystarczającym poziomem wyposażenia. Dużą zaletą Cors są też atrakcyjne barwy lakierów oraz stylistyka wnętrza. Do typowych usterek należy korozja maski, nieszczelność skrzynki z bezpiecznikami oraz usterki sterowania klimatyzacji i kaset zapłonowych. Poza wersją 1.4 godną polecenia jest także Corsa napędzana silnikami diesla, lecz w przypadku Agaty benzynowe 1.4 to wersja optymalna.
Autem-niespodzianką jest reprezentująca segment C (samochody kompaktowe) Honda Civic.
Honda Civic, silnik benzynowy 1.4, 83 KM, 119 Nm, skrzynia manualna, auto z 2006 r., cena 23 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 14,6 s, prędkość maksymalna: 170 km/h, przeciętne zużycie paliwa: ok. 6,5l benzyny na 100 km, bagażnik 375/1282 l.
Samochodem-niespodzianką dla Agaty jest Honda Civic ósmej generacji. Auto kontrowersyjne stylistycznie, także we wnętrzu, jednak bliskie perfekcji pod kątem jakości spasowania materiałów. Popularne „UFO” to samochód produkowany w Anglii, pochodzi z polskiego salonu, od trzeciego właściciela. Pod kątem cen części zamiennych – jest to auto droższe niż konkurenci z segmentu B, lecz serwisując ją prawidłowo odwdzięcz asie ponadprzeciętną bezawaryjnością. Za minus należy uznać nieco zbyt słabą jednostkę napędową, której brakuje mocy. To również nadal jedno z najpopularniejszych aut wśród amatorów cudzej własności, warto więc je dobrze ubezpieczyć. Do typowych minusów Hondy należą urywające się przednie klamki, korozja dachu spowodowana zbyt sztywną uszczelką przedniej szyby (była usuwana fabrycznie na gwarancji), czy usterki wyświetlaczy we wnętrzu. Civic to samochód większy o rozmiar w stosunku do prezentowanych poprzedników, ale to także jeden z najlepszych kompaktów na rynku. Warto dopłacić do mocniejszej wersji z silnikiem 1.8, jeśli jednak tak jak w przypadku Agaty budżet jest już napięty do granic możliwości, można rozważyć także wersję 1.4, która także sprosta większości wymagań współczesnych kierowców.