Nasze propozycje to:
Mercedes W124 260E
rok produkcji: 1987; przebieg: 105 724 km; silnik: 2.6; moc: 160 KM; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: automatyczna; maksymalny moment obrotowy: 334 Nm przy 4400 obr/min; średnie spalanie: 10,6 l / 100 km; pojemność bagażnika: 402 l; cena wyjściowa: niecałe 20 000 zł
Mercedes W124 to motoryzacyjny klasyk. Do dziś spotykany w formie taksówki lub – rzadziej – zadbanego, odrestaurowanego egzemplarza. Produkowany był w latach 1984–1997 w aż pięciu wariantach nadwozia: sedan, kombi, coupe, cabrio, limusine. Łącznie wyprodukowano ponad 2,5 mln egzemplarzy tego modelu. W124 wyróżniał się w tamtych czasach bogatą wersją wyposażenia. Wszystkie auta wyposażone były w ABS, klimatyzację, przynajmniej jedną poduszkę powietrzną czy – nieobecne w ofercie niektórych firm samochodowych do dziś – automatyczny podajnik pasów bezpieczeństwa oraz hamulec ręczny zaciągany nogą dla większej wygody. Od 1987 za dodatkową opłatą można było zamówić wersję z napędem 4x4 – 4Matic.
Audi 100 C3
rok produkcji: 1991; przebieg: 209 393 km; silnik: 2.3; moc: 136 KM; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: automatyczna; maksymalny moment obrotowy: 190 Nm przy 4000 obr/min; średnie spalanie: 10,6 l / 100 km; pojemność bagażnika: 570 l; cena wyjściowa: 14 700 zł
Audi 100 swój debiut miało w 1982 roku. Było większe i bardziej aerodynamiczne od swojego poprzednika. Imponujące jak na tamte czasy były rozmiary bagażnika – aż 570 litrów. Swoją rozpoznawalność model ten zawdzięcza również płasko położonej szybie pod kątem 54 stopni. Swoją sylwetką przypominał cygaro i takie też miano otrzymał. Początkowo zamiast 100 w nazwie miała być liczba 300 jednak zrezygnowano z tego pomysłu gdyż była już ona od dawna używana przez Mercedesa. C3 to trzecia generacja, produkcja pierwszej zaczęła się w 1968 roku natomiast w 1994 zaprzestano jego produkcji na stałe.
Volvo 240
rok produkcji: 1991; przebieg: 250/300 tyś km; silnik: 2.3; moc: 115 KM; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: manualna; maksymalny moment obrotowy: 186 Nm przy 2700 obr/min; średnie spalanie: 10,6 l / 100 km; pojemność bagażnika: 395 l; cena wyjściowa: 13 500 zł
21 sierpnia 1974 to dla Szwedów data pamiętana do dziś. To tego dnia zaprezentowano jeden z najważniejszych modeli w historii tego koncernu samochodowego – Volvo 240. Zbudowane na bazie serii 140 zyskało wiele nowych elementów oraz ciekawszą sylwestkę. Pod maską znajdował się silnik o przydomku Red Block, który ogłoszono jedną z najtrwalszych jednostek napędowych jakie zastosowano w samochodzie osobowym. To jednak nie koniec wyróżnień. Szwedzi już wtedy myśleli o ekologii i zastosowali nowy, trójdrożny katalizator. Dzięki temu 90% szkodliwych gazów było neutralizowane już w katalizatorze. Modele w tej wersji były przeznaczone specjalnie na rynek Kalifornijski. Oprócz tego auto zostało wybrane najbezpieczniejszym modelem w tej klasie pod koniec lat osiemdziesiątych przez Brytyjczyków i Amerykanów.
Ford Scorpio
rok produkcji: 1992; przebieg: 134 438 km; silnik: 2.0; moc: 115 KM; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: automat; maksymalny moment obrotowy: 167 Nm przy 2500 obr/min; średnie spalanie: 13,3 l / 100 km; pojemność bagażnika: 395 l; cena wyjściowa: 13 500 zł
Scorpio – zaprezentowany w 1985 roku – to następca modelu Granada. Linia nadwozia została zaprojektowana w tunelu aerodynamicznym przez co współczynnik oporu powietrza robił ogromne wrażenie w tamtych czasach. Początkowo auto sprzedawano tylko w wersji liftback (głównie na rynku brytyjskim), później na potrzeby rynku amerykańskiego Scorpio pojawił się w wersji sedan. Chwilę później dokonano face liftingu modelu i do produkcji wprowadzono również kombi (1992). Podstawowe wersje miały ABS, regulowaną kierownicę, zamek centralny. Luksusem w tamtych latach była możliwość doposażenia auta w elektrycznie sterowany szyberdach, tempomat oraz podgrzewane przednie fotele.