Reprezentanci TVN TURBO RALLY TEAMu wystartują Hyundaiem i20 R5, który oficjalnie pokazali dwa tygodnie wcześniej podczas Poznań Motor Show. Dla warszawsko-olsztyńskiego duetu będzie to pierwszy z ośmiu zaplanowanych wspólnych startów w rundach zaliczanych do Mistrzostw Polski. Jubileuszowa edycja Rajdu Świdnickiego zapowiada się bardzo interesująco i z pewnością dostarczy kibicom dużo adrenaliny. Na liście zgłoszeń znalazło się aż 80 załóg, z czego 14 zapowiedziało ściganie się w najszybszych konstrukcjach Rally2/ R5. Organizatorzy przygotowali 10 odcinków specjalnych dających łącznie 120 kilometrów jazdy na czas. Rajd Świdnicki-Krause to bez wątpienia kawał historii polskich rajdów. Słynne nawroty na kostce w Walimiu to jedno z najbardziej rozpoznawalnych miejsc na rajdowej mapie Polski. W tym roku również załogi zostawią tam ślady swoich opon.
Byśkiniewicz i Siatkowski tuż przed ruszeniem do pierwszego odcinka specjalnego RSMP 2022, wystartują w Grand Prix Świdnicy. To nowy cykl rajdowych imprez, rozgrywanych na fragmentach odcinków specjalnych Rajdu Świdnickiego. Pierwsza edycja odbędzie się już w czwartek 21 kwietnia.
Łukasz Byśkiniewicz:
„Marzenia, ciężka praca, realizowanie kolejnych celów, pasja i otaczanie się wspaniałymi ludźmi- uważam, że to przepis na miejsce w jakim jestem. Przede mną kolejny, jedenasty już sezon w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Nie będę oryginalny jak powiem, że nie mogę się doczekać pierwszego odcinka specjalnego nowego sezonu. Jestem bardzo szczęśliwy, że wspólnie z naszymi Partnerami wracamy do królewskiej klasy R5, w tej chwili nazywanej Rally2. Wraz z pojawieniem się listy zgłoszeń do Rajdu Świdnickiego poznaliśmy konkurentów, z którymi będziemy się ścigać w sezonie. Trzeba przyznać, że lista nazwisk jest zacna i będzie co robić za kierownicą. W Górach Sowich, aż 14 załóg zgłosiło się w samochodach R5/Rally2. Cieszę się, że mamy tak dużą konkurencję, ponieważ to gwarantuje dobre widowisko i walkę na sekundy. Większość z nas doskonale zna tamtejsze odcinki specjalne, ale organizator w tym roku wytyczył kilka nowych fragmentów lub powrócił do dawno nieużywanych tras. Znajomość tras powoduje, że wszyscy jadą bardzo szybko, ale jest element, na który nie mamy wpływu - to pogoda. Ona uwielbia płatać figle w Górach Sowich i wywracać klasyfikację rajdu do góry nogami. Ale uważam, że jesteśmy dobrze przygotowani na każde warunki. Mam więcej dobrych wieści dla kibiców- jeszcze przed głównym Rajdem Świdnickim wystartujemy treningowo i testowo w Grand Prix Świdnicy. A wszystko dzięki zaangażowaniu: Auto Partner, MaXgear, Blachy Pruszyński, Kratki, TEKOM Technologia, BYŚ - Gospodarka Odpadami, Michelin Motorsport Poland, APR Motorsport, Kumiega Racing i TVN TURBO.”
Daniel Siatkowski:
„Bardzo się cieszę, że sezon w końcu się rozpoczyna. Jestem bardzo zmotywowany oraz podekscytowany tym, że będę mógł reprezentować zespół TVN TURBO RALLY TEAM. Sezon rozpoczynamy od klasyka, czyli od Rajdu Świdnickiego w Górach Sowich. Patrząc na listę zgłoszeń, wydaje się, że w tym roku stawka będzie bardzo wyrównana. Zapowiadasię bardzo ciekawy sezon, raczej bym się nie podjął typowania podium Rajdu Świdnickiego. Odnośnie tego rajdu, to kojarzy mi się z kultowymi, pięknymi trasami, walimską kostką oraz żurkiem w Lubachowie. Jako zawodnik przeżywałem tu słodko-gorzkie chwile, od miejsca na podium, po awarię silnika, gdy prowadziliśmy w rajdzie z dużą przewagą. Ale mam nadzieję, że ten 11 start w Rajdzie Świdnickim przyniesie tylko dobre wspomnienia i z takim nastawieniem wybieram się do Świdnicy."