Nasz bohater interesuję się modelami: Mitsubishi Colt CZT, Mazda RX-8, Audi TT.
Mitsubishi Colt CZT, rok produkcji 2008, przebieg 145 tya. km. Auto jest wyposażone w silnik 1.5 T benzyna, moc: 190 KM, maksymalny moment obrotowy: 260 Nm, 0-100 km/h: 6.3 s, V-max: 210 km/h, średnie spalanie: 7.5 l na 100 km, pojemność bagażnika 220-1070 l, skrzynia manualna, cena wyjściowa 20 000 zł.
Naszym pierwszym samochodem jest Mitsubishi Colt CZT. Mitsubishi produkowało Colta nieprzerwanie od 1978 do 2012 roku. W latach 1984-2003 zaliczano go do segmentu C - był odmianą hatchback modelu Lancer. Ostatnią generacje zaliczono do segmentu B, czyli jest niewielkim autkiem miejskim. Nasz Colt jest z ostatniej, szóstej generacji. Auto było oferowane z silnikami benzynowymi 1.1 (75 KM), 1.3 (95 KM), 1.5 (109 i 150 KM) oraz z silnikiem wysokoprężnym 1.5 (68 i 95 KM). Colt jest bliźniaczą konstrukcją Smarta ForFour i owocem współpracy Mitsubishi z Daimlerem-Chryslerem. Został całkowicie opracowany przez europejskich stylistów. Mitsubishi Colt przedstawione w programie to wersja CZT, która posiada najmocniejszy turbodoładowany silnik 1.5 o mocy 150 KM z 16-zaworowym układem rozrządu DOHC opartym na systemie zmiennych faz rozrządu MIVEC. Moc silnika została delikatnie wzmocniona o 40 KM. Sprint do "setki" zajmuje zaledwie 6.3 sekundy, a prędkość maksymalna sięga ponad 210 km/h. Utwardzone zawieszenie i kubełkowe fotele sugerują rajdowe przeżycia. Mitsubishi Colt CZT to mały, rasowy, spartański potwór, który przewiezie Was szybko z punktu A do punktu B w zatłoczonym mieście. Niestety mankamentem tego modelu są dość drogie części zamienne.
Mazda RX-8, rok produkcji: 2005 r. przebieg 100 tys. km. Auto jest wyposażone w jednostkę 1.3 o mocy 192 KM (nasz 200 km), maksymalny moment obrotowy: 220 Nm, 0-100 km/h: 7.2 s, prędkość maksymalna: 223 km/h, średnie spalanie: 15,8 l na 100 km, bagażnik 290 l, skrzynia manualna, cena wyjściowa 25 000 zł.
Mazda RX-8 charakteryzuje się typowo sportowym wyglądem, wydłużoną maska i ściętym tyłem. Auto było produkowane od 2003 do 2012 roku. Nie doczekało się następcy, ale miało wielu poprzedników, jak np. Mazdę RX-7 która jest jedną z królowych japońskiego driftu lat dziewięćdziesiątych. Nasz model miał wielkie aspiracje do utrzymania tego tytułu. Mazda sprzedała 192 tys. egzemplarzy, których najwięcej trafiło na rynek amerykański. Oferowany był tylko jeden silnik z tłokiem obrotowym, zwany potocznie silnikiem Wankla o pojemności 1.3.
Auto występowało z 3 różnymi wariantami mocy maksymalnej: 192, 231 i 250 KM. Nasza wersja jest najsłabszym wariantem, lecz z mocą podniesioną z 192 do 200 KM. Właściciel Mazdy RX-8 występującej w programie przeprowadził remont silnika, wymianę układu zapłonowego. Najbardziej fascynująca w RX-8 jest jednostka napędowa, która niestety jest jego największą bolączką. Motor jest awaryjny i paliwożerny. W cyklu miejskim jest zdolny zużyć nawet 16-20 l benzyny na 100 km. Trzeba również systematycznie o niego dbać, nie wystarczy tylko wlewać do niego benzyny i przekręcać kluczyk. Nieprawidłowa eksploatacja auta może zakończyć się bardzo kosztownie dla właściciela.
Audi TT Quattro, rok produkcji: 1999, przebieg: 270 tys. km. Auto jest wyposażone w silnik 1.8T o mocy 225 KM, maksymalny moment obrotowy: 280 Nm. 0-100 km/h: 6.4 s. V-max: 243 km/h, średnie spalanie: 9,4 l na 100 km. bagażnik 220 l, cena wyjściowa: 22 900 zł.
Koncern Audi produkował ten model w latach 1998-2006. Model odniósł sprzedażowy sukces i w konsekwencji doczekał się następcy. Samochód bazuje na płycie podłogowej wspólnej dla VW Golfa i Skody Octavii. Ma z tymi autami również bardzo zbliżone przednie zawieszenie, co obniża koszty eksploatacji. Z tyłu Audi zastosowało rozwiązanie wielowahaczowe. Również napęd szumnie zwany tutaj Quattro jest zwykłym 4Motion jak w VW Golfie z dołączaną tylną osią. Na początku produkcji był oferowany tylko jeden silnik 1.8T z dwoma wariantami mocy: 180 i 225 KM. Mocniejsza wersja różniła się od podstawowej większą turbosprężarką, zmodyfikowanym układem wydechowym oraz dodatkowym intercoolerem. W późniejszych latach produkcji doszły lub zostały zamienione jeszcze na warianty 150, 163, 190, 240 KM i silnik V6 o pojemności 3.2 generujący 250 KM. Auto było produkowane w Niemczech i na Węgrzech.
Początkowo Audi miało problemy z aerodynamiką modelu, ponieważ zachowywało się bardzo niestabilnie przy prędkościach powyżej 160 km/h. Szybka zmiana pasa na niemieckiej autostradzie mogła zakończyć się dachowaniem. Koncern zastosował kolejne poprawki, m.in. tylny spojler, wprowadzono system ESP oraz skorygowano ustawienia zawieszenia. Nieprawidłowa eksploatacja lub duży przebieg, wiążą się ze zużyciem napinacza łańcucha łączącego wałki rozrządu lub zatarciem turbosprężarki. Silnik 1,8 T można parować z instalacją gazową. Dla dobra jednostki najlepiej jednak zainwestować w zestaw wysokiej jakości.
Audi TT, rok produkcji 1999, przebieg 193 tys. km, 1.8T, moc: 180 KM, maksymalny moment obrotowy: 235 Nm, 0-100 km/h: 7,8 s, V-max: 228 km/h, średnie spalanie 8.1 l na 100 km, skrzynia manualna, pojemność bagażnika 270l, cena wyjściowa: 17 000 zł
Waldemar jest bardzo zainteresowany modelem TT, toteż wychodząc naprzeciw jego oczekiwaniom, redakcja przedstawiła również słabszą wersję, bez napędu Quattro. Motor w tej odmianie generuje 180 KM, co przekłada się na niższe spalanie. Audi TT w kolorze czarnym charakteryzuje się niższą ceną, oraz większym bagażnikiem, co z pewnością zainteresuje Waldka.
Jaguar XJR, rok produkcji 1997 r. przebieg 223 tys. km. Auto jest wyposażone w silnik: 4.0 z kompresorem o mocy 363 KM, maksymalny moment obrotowy: 505 Nm, 0-100 km/h: 5.5 s, V-max: 250 km/h. średnie spalanie: 13.1l/100 km, skrzynia automatyczna, pojemność bagażnika: 520 l., cena wyjściowa to 19 900 zł.
Naszą niespodzianką dla Waldka jest Jaguar XJR. Firma rozpoczęła produkcję serii XJ w 1968 roku, wprowadzając cztery generacje. Druga generacja modelu była produkowana aż 16 lat, przeszła ona dwie modernizacje w latach 1994 i 1997. XJR przedstawiony w programie pochodzi z 1997, czyli jest z ostatniej, drugiej modernizacji, co w konsekwencji rodzi oznaczenie - XJ VI X308. Po drugiej modernizacji model otrzymał całkowicie nową deskę rozdzielczą. Odmiana XJ6 miała w gamie silniki 3.2 (237 KM) i 4.0 (284 KM), a XJR jedynie 4.0 z kompresorem, dzięki któremu generował moc 363 KM i był odpowiednikiem gamy M BMW oraz AMG Mercedesa. Sprint do setki zajmował tylko 5.5 s. We wszystkich wariantach z silnikami współpracowała automatyczna 5-biegowa skrzynia. To limuzyna, gdzie wygoda pogodzona jest ze sportem, a nowy egzemplarz był najdroższym i najmocniejszym samochodem oferowanym przez Jaguara. Doskonałe wyciszenie, miękka skóra i szlachetne drewno tworzą atmosferę, która warta jest każdych pieniędzy. Koszty utrzymania samochodu są wyjątkowo wysokie, ale nasz model został wyposażony w instalacje gazową, co odczuwalnie obniża koszty eksploatacji.
First Warsaw Golf & Country Club
https://www.facebook.com/FWGCC/