Nissan Murano Z51
rok produkcji: 2010; przebieg: 171 145 km; silnik: 3.5; moc: 256 KM; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: automatyczna; maksymalny moment obrotowy: 334 Nm przy 4400 obr/min; średnie spalanie: 10,6 l / 100 km; pojemność bagażnika: 402 l; cena wyjściowa: 57 900 złotychDruga generacja modelu została zaprezentowana pod koniec 2007 roku podczas Los Angeles Auto Show, bo był pomyślany dla USA. Większość japońskiej produkcji kierowano do Stanów i Kanady. Po dwóch latach Nissan postanowił pójść za ciosem. Odnoszące sukcesy Murano nieco ulepszył (wprowadzono 1500 zmian) i wyekspediował do Europy. Pod względem stylistycznym model został gruntownie udoskonalony. Po zmianach upodobnił się nieco do Nissana Rogue’a, innego SUV-a w ofercie marki. Nissan Murano był jednym z pierwszych dużych crossoverów. Łączył cechy SUV-a i kombi klasy średniej, a optycznie nie próbował nawiązywać do ciężkich sylwetek klasycznych terenówek. Jego quasi-kosmiczny wygląd, porównywany z obecną Hondą Civic (Nissan był pierwszy) nie wszystkim się podoba
Škoda Superb IIrok produkcji: 2013; przebieg: 147 000 km; silnik: 3.6; moc: 260 KM; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: automatyczna; maksymalny moment obrotowy: 350 Nm przy 2500 – 5000 obr/min; średnie spalanie: 10,1 l / 100 km; pojemność bagażnika: 565 l; cena wyjściowa: 69 900 złotychSkoda Superb I generacji wyglądała jak wyrośnięty Passat i mimo że nie była złym autem, przegrywała w porównaniu z prestiżowymi rywalami z klasy wyższej. Superb II zadebiutował w 2008 r. (jako limuzyna). Jeszcze przed wejściem tego auta na rynek Czesi zapowiadali, że będzie ono inne od poprzednika. Druga generacja modelu wydoroślała – znacznie lepiej wygląda, jest bardziej dopracowana, ma dużo nowoczesnej techniki i kilka sprytnych rozwiązań. Skoda występuje nie w jednej odmianie nadwoziowej (sedan), lecz w dwóch: kombi (od 2009 r.) oraz liftback i sedan jednocześnie. Tak, to nie pomyłka. W limuzynie wykorzystano sprytny sposób dostępu do przestrzeni bagażowej – można podnieść albo samą klapę bagażnika (sedan), albo klapę razem z tylną szybą (liftback).
Chrysler Town & Country II / Volkswagen Routanrok produkcji: 2011; przebieg: 80 000 km; silnik: 3.6; moc: 250 KM; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: automatyczna; maksymalny moment obrotowy: 352 Nm przy 4000 obr/min; średnie spalanie: 11,1 l / 100 km; pojemność bagażnika: 1360 l; cena wyjściowa: 71 500 złotych
Samochód osobowy typu van produkowany przez niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen AG we współpracy z amerykańskim koncernem Chrysler w Kanadzie w latach 2008 – 2013, zbudowany wspólnie z Chryslerem w jego kanadyjskiej fabryce Windsor w Ontario. Volkswagen Routan jest oferowany wyłącznie na rynku Ameryki Północnej. Jednakże nawet tam nie dobył wielkiej popularności, co zdecydowało o zakończeniu produkcji w 2013 roku. W 2012 roku VW sprzedał zaledwie 9923 egzemplarze Routana. Pojazd po raz pierwszy został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Chicago w 2008 roku. Samochód został zbudowany na bazie płyty podłogowej wykorzystanej do budowy m.in. Chryslera Voyagera oraz Dodge'a Caravan. W stosunku do bliźniaczych modeli auto wyróżnia się przeprojektowanym pasem przednim, tyłem pojazdu oraz wnętrzem. Powstanie modelu było częścią strategii Volkswagena mającej na celu zwiększenie sprzedaży samochodów na terenie USA.
Porsche Cayenne Irok produkcji: 2007; przebieg: 150 000 km; silnik: 3.6; moc: 290 KM; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: automatyczna; maksymalny moment obrotowy: 385 Nm przy 3000 obr/min; średnie spalanie: 12,9 l / 100 km; pojemność bagażnika: 540 l; cena wyjściowa: 68 900 złotychŚredniej wielkości SUV (segment I) produkowany od 2002 roku. Nie tylko pierwsze auto w tej klasie w historii Porsche, ale i pierwsze oferowane także z silnikiem diesla (od 2009 roku). Model jest wynikiem współpracy marki z Volkswagenem. Był to bardzo odważny ruch ze strony tego producenta, gdyż mógł zachwiać prestiżem marki, jako twórcy aut typowo sportowych. Auto zbudowano na bazie „biedniejszego” Touarega, a pokrewieństwo sięga także Audi Q7. Cayenne jest najlepiej sprzedającym się Porsche w Ameryce Północnej. Stylistyka sprzed faceliftingu była często krytykowana, a auto określano jako niezgrabne i brzydkie, jednak miało ono swoich fanów. Lifting został przeprowadzony w 2007 roku. Wtedy auto wyglądało już nieco lepiej, choć i tak było szeroko krytykowane za wygląd. Designerzy skupili się na przedniej części nadwozia. Wyeliminowano obłe, pozbawione wyrazu reflektory. Ich miejsce zajęły zdecydowanie ładniejsze lampy, a zoptymalizowane krzywizny zderzaka zmniejszyły współczynnik oporu aerodynamicznego. Tylne światła zastąpiono diodowymi.