BMW E90 seria 3
rok produkcji: 2007; przebieg: 160 000 km; silnik: 2.0; moc: 170 KM; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: manualna; maksymalny moment obrotowy: 210 Nm przy 4250 obr/min; średnie spalanie: 6,1 l / 100 km; pojemność bagażnika: 440 l; cena wyjściowa: 37 000 złotychSeria 3 jest już z nami od połowy lat 70. Już na początku swojej kariery auto było hitem sprzedaży, a kolejne generacje tylko potwierdzały jego wysoką pozycję na rynku i zdobywały uznanie kolejnych klientów. Piąta, prezentowana przez nas, generacja Serii 3 zadebiutowała w 2005 roku, a jej design był dziełem słynnego amerykańskiego projektanta Chrisa Bangle'a. Stylistycznie nawiązuję do poprzednika, ale otrzymała bardziej muskularny i agresywny wygląd. W ramach modernizacji zmieniono przednie reflektory, tylne lampy, zderzaki oraz maskę i klapę bagażnika. Podniesiono także moc dostępnych jednostek napędowych. Dużą ciekawostką jest mnogość oferowanych jednostek napędowych w modelu E90 – znajdziemy ich w tym przypadku ponad trzydzieści!
Alfa Romeo Brera
rok produkcji: 2006; przebieg: 98 900 km; silnik: 2.2; moc: 185 KM; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: manualna; maksymalny moment obrotowy: 230 Nm przy 4500 obr/min; średnie spalanie: 9,4 l / 100 km; pojemność bagażnika: 235 l; cena wyjściowa: 31 900 złotychAlfa Romeo Brera została zaprojektowana nie przez studio Pininfarina, jak jej poprzednik, tylko przez Giorgetto Giugiaro, pracującego oczywiście dla Italdesign Giugiaro. Samochód z zamkniętym twardym dachem zadebiutował w 2005 roku, ale jego prototyp zaprezentowano już dwa lata wcześniej. Ostatni egzemplarz zjechał z taśmy produkcyjnej 15 października 2010 roku, Brera cieszyła się słabym zainteresowaniem ze strony kierowców. Ostatecznie włoska piękność powstała w ilości niespełna 22 tysięcy egzemplarzy. We wnętrzu deska rozdzielcza została żywcem wzięta z Alfy 159. Konsola odwołująca się swoją stylizacją do lat dziewięćdziesiątych jest jednocześnie naprawdę nowoczesna i funkcjonalna. Włosi nie przeładowali jej nadmierną ilością przycisków, a w topowych modelach posiada ona ekran nawigacji, a totalnym majstersztykiem są fotele. Wygodne i dobrze trzymające ciała pasażerów siedziska wyglądają tak, jakby zostały zaprojektowane przez Gucciego!
Ford Focus STrok produkcji: 2006; przebieg: 109 000 km; silnik: 2.5; moc: 234 KM; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: manualna; maksymalny moment obrotowy: 320 Nm przy 1600 obr/min; średnie spalanie: 12,4 l / 100 km; pojemność bagażnika: 362 l; cena wyjściowa: 34 900 złotychPierwszy Focus był samochodem o niebanalnej stylizacji, dlatego rozbudzał emocje i przyciągał klientów swoją oryginalnością. Prezentowana generacja nie jest następcą legendarnego i już nie produkowanego Focusa RS-a pierwszej generacji, lecz raczej imitacja "prawdziwego sportowca", ale wciąż imponuje pracą zawieszenia, precyzją układu kierowniczego i pewnością prowadzenia. Deska wraz z zestawem wskaźników jest po prostu seryjna. Wykonanie, oraz wygląd przypomina tą z Mondeo, co daje duży plus w porównaniu z kompaktami konkurencji, jedynie dla sportowego charakteru dodano trzy dodatkowe zegary - manometr doładowania (ciśnienia) turbosprężarki, ciśnienia oleju i temperatury oleju - bardzo przydatne podczas "szybszej" eksploatacji. Jednostce silnikowej nie można nic złego zarzucić, ponieważ ma pięć cylindrów, 2500 ccm pojemności, 20 zaworów i turbosprężarkę. Moc jaką wygenerowano z tej pojemności to 225 KM i 320 Nm, już przy 1600 obr/min, jedyny mały mankament to brak tchu powyżej 5000 obr/min, co powinno zostać zauważone i poprawione. Dużym minusem to spore spalanie sięgające 12,4 l na 100 km, a przy korzystaniu z dobrodziejstw mocy, zużycie wzrośnie nawet do 18.7 litra. Dużo nabywców zarzuca brak szpery, czyli mechanizmu różnicowego o zwiększonym tarciu. Przy takiej mocy, podobnie jak poprzedniku, RS-ie, gdzie występował ten bardzo przydatny mechanizm, nie powinno go zabraknąć w ST-ku.
Mercedes CLK W209rok produkcji: 2004; przebieg: 189 000 km; silnik: 2.7; moc: 170 KM; rodzaj paliwa: diesel; skrzynia biegów: automat; maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 1800 obr/min; średnie spalanie: 12,4 l / 100 km; pojemność bagażnika: 435 l; cena wyjściowa: 33 900 złotychW209 to druga generacja luksusowego dwudrzwiowego auta segmentu G producenta ze Stuttgartu. Pierwsza wersja tego modelu została oficjalnie zaprezentowana w 1997 roku. Następcę zbudowano na płycie podłogowej klasy C (W203), która zadebiutowała w 2000 roku, ale klasa CLK została pokazana dopiero w połowie roku 2002, chwilę po premierze nowej E-klasy (W211). W wyglądzie nawiązuję do monstrualnego Mercedesa CL, poprzez brak środkowego słupka. Trzeba spokojne stwierdzić, że jest to samochód dla kierowcy, a nie pasażerów, ponieważ na tylnej kanapie nie znajdziemy wygody i dużej ilości miejsca. Słynny „okular”, bo taki przydomek nabywcy mu nadali, cieszy się dużym powodzeniem na rynku aut używanych. Jego design jest ponadczasowy.