Teresa zgłosiła do programu trzy samochody. Są to: Peugeot 206, Nissan Almera oraz Skoda Fabia.
Nissan Almera, silnik Diesla 1.5, 82 KM, 185 NM, manualna skrzynia biegów, samochód z 2004 roku, 125 tys. km. przebiegu, 8900 zł., średnie spalanie: ok. 5l ON na 100 km., bagażnik 328 litrów, osiągi 0-100 km/h: 14.5 s., prędkość maksymalna: 168 km/h.
Almera to pierwszy samochód zgłoszony do programu przez Teresę. Auto zadebiutowało dosyć dawno, bo w 1999 roku i zastąpiło model Sunny produkowany przez 30 lat. W 2002 roku samochód przeszedł wyraźny face lifting i taki też egzemplarz występuje u nas w programie. Model ten powstał we współpracy Nissana z Renault. Występował w trzech wersjach nadwozia: hatchbacku, sedanie oraz minivanie. Almera to pierwszy kompaktowy Nissan produkowany w Wielkiej Brytanii. Nowością z zakresu bezpieczeństwa są aktywne zagłówki AHR występujące w wersjach z czterema poduszkami powietrznymi. Dzięki nim, ryzyko uszkodzenia kręgosłupa przy kolizji zostało ograniczone do minimum. Sylwetka auta może się podobać. Opływowe kształty, faliste poprowadzenie tylnej części dachu sprawiają, że auto wygląda na dynamiczne. Silnik został „zapożyczony” od Renault, poza jego głośną pracą nie można mieć większych zastrzeżeń. Wnętrze samochodu nie imponuje, ale deska rozdzielcza wygląda przyzwoicie, a jakość materiałów wykończeniowych jest dobra. Auto zostało wyposażone w: abs, centralny zamek, klimatyzację, cztery poduszki powietrzne oraz elektryczne szyby. Najczęstszymi usterkami w tym modelu są: występująca korozja elementów blacharskich oraz przewodów hamulcowych, wypalone klosze reflektorów, awarie przedniego zawieszenia, układu wtryskowego, łożyska podporowego półosi oraz zapiekające się zaciski hamulcowe.
Peugeot 206, silnik benzynowy 1.4, 75 KM, 120 NM, manualna skrzynia biegów, samochód z 2003 roku, 142 tys. km. przebiegu, 8900 zł., średnie spalanie: 6,6l benzyny na 100 km., bagażnik 245 litrów, osiągi 0-100 km/h: 13.2 s., prędkość maksymalna: 170 km/h.
Peugeot 206 to auto produkowane od 1998 roku w trzech wersjach nadwoziowych: sedan, coupe-cabrio i kombi. Auto zostało zaprojektowane z myślą o masowym kliencie. Miało być tanie w zakupie oraz w eksploatacji. Samochód okazał się prawdziwym hitem na rynku motoryzacyjnym. Producent sprzedał blisko 6 milionów egzemplarzy tego modelu na całym świecie, co było najlepszym osiągnieciem w historii francuskiego koncernu. Benzynowy silnik 1.4 o mocy 75 koni mechanicznych, zapewnia przyzwoite osiągi i jest trwalszy niż jednostki wyposażone w silniki wysokoprężne. Z zewnątrz mimo upływu lat, 206 sprawia wrażenie samochodu ponadczasowego. Ładna stylistyka i wlot powietrza umiejscowiony na masce z prawej strony budzą pozytywne emocje. Największymi mankamentami Peugeotów 206 jest słabe zawieszenie, które oparte jest na kolumnach resorujących, których jakość nie jest najwyższa. Wadą jest również stosunkowo ciasne wnętrze. O ile kierowca ma zapewniony komfort w trakcie jazdy, o tyle podróż w większej liczbie osób może być uciążliwa dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie. Do najczęstszych usterek tego modelu należą: awarie czujnika ABS oraz przełącznika świateł, wycieki z silnika i przekładni.
Skoda Fabia, silnik benzynowy 1.4, 75 KM, 120 NM, manualna skrzynia biegów, samochód z 2001 roku, 72 tys. km. przebiegu, 9000. zł., średnie spalanie: 6,7l benzyny na 100 km., bagażnik 260 litrów, osiągi 0-100 km/h: 13.8 s., prędkość maksymalna: 167 km/h.
Skoda to trzecia propozycja Teresy. Fabia to następca topowej Felicji, została zbudowana na płycie podłogowej Volkswagena Polo. Samochód oferowany był dla nieco mniej zamożnych klientów niemieckiego koncernu. Model został wyprodukowany w trzech wersjach nadwoziowych: hatchback, sedan oraz kombi. Silnik 1.4 niestety pochodzi z Felicji i jego kultura pracy nie jest najwyższa. Auto pod względem ilości miejsca w środku nie porywa. Największy komfort w trakcie jazdy będzie miał kierowca oraz pasażer siedzący z przodu. Skoda bardzo dobrze prowadzi się w trakcie jazdy, układ kierowniczy ma tendencję do lekkiej podsterowności, ale to normalne w autach o podobnej wielkości z napędem na przednią oś. Wadą jest mały bagażnik o pojemności zaledwie 260 litrów. Bez wątpienia największym atutem auta są powszechnie dostępne i tanie części. Fabia została wyposażano w: poduszki powietrzne, servo, elektryczne szyby, centralny zamek, radio CD oraz blokadę drążka zmiany biegów. Do najczęstszych usterek trapiących ten model należą: korozja na przednich błotnikach i pokrywie bagażnika, awarie podnośników szyb, skrzypiące plastiki oraz duża liczba drobnych awarii elektrycznych.
Adam Kornacki przygotował dla Teresy niespodziankę, którą okazała się:
Reanult Megane, silnik benzynowy 1.6, 113 KM, 152 NM, manualna skrzynia biegów, samochód z 2003 roku, 145 tys. km. przebiegu, 8900 zł., średnie spalanie: 7l benzyny na 100 km., bagażnik 330 litrów, osiągi 0-100 km/h: ok. 11s., prędkość maksymalna: 192 km/h.
Renault Megane to auto wyjątkowe. W 2003 roku przyznano mu tytuł „Europejskiego samochodu roku”. „Renówka” produkowana była w aż pięciu wersjach nadwoziowych (kombi, hatchback 3d oraz 5d, sedan, coupe-cabrio) i 20 wersjach silnikowych. Wyglądem jednych fascynuje innych zniechęca. Dosyć oryginalnie poprowadzona tylna klapa ma tyle samo zwolenników co przeciwników. Największym atutem francuskiego producenta jest benzynowy silnik 1.6 o mocy 113 koni mechanicznych. Zapewnia dynamiczną jazdę przy średnim spalaniu śr. ok. 7l na 100 km. Kolejną zaletą jest przestronne wnętrze. W porównaniu do konkurentów w środku miejsca jest naprawdę dużo. Producent zadbał także o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. W teście EuroNCAP Megane jako pierwsze w historii auto kompaktowe otrzymała pięć gwiazdek. Samochód posiada bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Największym rozczarowaniem jest bardzo surowa deska rozdzielcza, wszystko przez słabą jakość użytych materiałów. W skład wyposażenia wchodzą: 6 poduszek powietrznych, ABS, centralny zamek, elektryczne szyby, klimatyzację, ESP, komputer pokładowy oraz odłączany hak. Do najczęstszych awarii należy zaliczyć: uszkodzenia mechanizmów podnoszenia szyb, szybko wybijające się łożyska kolumn resorujących, szybko korodujący tłumik, częste usterki alternatora oraz rozrusznika, pojawiające się problemy z cewkami zapłonowymi.