Piotr chciałby zobaczyć: Forda Mondeo X Gold, Toyotę Avensis oraz Peugeota 508 SW.
Ford Mondeo X Gold, benzynowy silnik turbo 2.0, 203 KM, 300 Nm, automatyczna skrzynia biegów, samochód z 2011 roku, 58 tys. km. przebiegu, cena: 50.000 zł., średnie spalanie 7,7l na 100 km., bagażnik 554 litrów, osiągi 0-100 km/h: 7,9 s., prędkość maksymalna: 232 km/h.Ford Mondeo X Gold to pierwsza z propozycji dla Piotra. Samochód produkowany od 2007 roku w 2010 przeszedł face lifting. Auto otrzymało nowe, węższe reflektory i seryjne światła LED. Wprowadzono również nowe seryjne wyposażenie, a oferta silnikowa została wzbogacona. Samochód produkowany był w trzech wersjach nadwoziowych: sedan, liftback oraz kombi. Prezentowany model został wyposażony w silnik 2.0 o mocy 203 koni mechanicznych. Mimo średniej pojemności, jednostka jest żwawa i ochoczo wchodzi na obroty. Mondeo posiada dwusprzęgłową skrzynię Powershift, która zapewnia bardzo dobrą pracę jednostki napędowej. Auto z zewnątrz wydaje się duże i takie też jest w środku. Ogromna przestrzeń w środku to największa obok silnika zaleta tego samochodu. Zarówno kierowca jak i pasażerowie siedzący na tylnej kanapie będą odczuwali wysoki komfort z każdym pokonywanym kilometrem. Bagażnik o pojemności 554 litrów imponuje rozmiarami i sprawia, że nawet najbardziej wymagający użytkownicy tego auta, zmieszczą w nim każdy potrzebny bagaż. To, co może irytować w tym samochodzie, to nienajlepsza jakość materiałów wykończeniowych. Szczególnie podatna na przetarcia jest kierownica tego modelu. Auto zostało wyposażone w m.in.: dwustrefową klimatyzację, czujnik deszczu, automatyczne światła, poduszkę kolanową kierowcy, 6 airbagów, ogrzewaną przednią szybę oraz aluminiowe felgi. Do najczęstszych usterek występujących w tym modelu należą: awarie łożysk tylnych kół, korozja tylnej kanapy pod uszczelkami drzwi, szybko psujące się głośniki w drzwiach, awarie drążków i łączników stabilizatorów, problemy z przekładniami kierowniczymi.
Toyota Avensis Kombi Active, silnik benzynowy 1.8, 147 KM, 180 Nm, manualna skrzynia biegów, samochód z 2013 roku, 149 tys. km. przebiegu, cena: 50.000 zł., średnie spalanie 6,8l na 100 km., bagażnik 543 litrów, osiągi 0-100 km/h: 10,7 s., prędkość maksymalna: 200 km/h.Toyota Avensis Kombi Active to samochód produkowany od 2008 roku. Prezentowany egzemplarz jest modelem trzeciej generacji. W 2011 roku auto przeszło face lifting. Nowe reflektory oraz zmodyfikowana nieco linia samochodu miała przyciągnąć nowych kupujących. Avensis produkowany występował w dwóch wersjach nadwozia: kombi oraz sedan. Zrezygnowano tym samym z wersji lift back, która w Europie słabo się sprzedawała. Auto wyprodukowane zostało w Wielkiej Brytanii. Producent zadbał o dużo udogodnień dla kierowcy i pasażerów. W zależności od upodobań samochód można było wyposażyć w 7 poduszek powietrznych, adaptacyjny tempo mat, skrętne przednie światła, system ostrzegający przed kolizjami czy też system ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa. Najwięcej pozytywnych opinii zbiera benzynowy silnik 1.8, który zapewnia odpowiednią dynamikę przy niewielkim apetycie na paliwo. Motor został wyposażony w aluminiowe bloki i hydraulikę zaworów, co w sposób znaczący zwiększa żywotność tych elementów. Prezentowany egzemplarz został wyposażony w m.in.: 6 poduszek powietrznych + kolanową kierowcy, aktywne zagłówki, elektryczny hamulec postojowy, wielofunkcyjną kierownicę, manualną klimatyzację, radio CD oraz czujnik parkowania na tył. Do najczęstszych usterek występujących w tym modelu należy zaliczyć: awarie łożysk skrzyni biegów, problemy z centralnym zamkiem, przeciekające uszczelki w drzwiach, słabej jakości farba na chromowanych elementach oraz przecieranie się kierownicy.
Peugeot 508 SW, silnik Diesla 2.0, 163 KM, 340 Nm, automatyczna skrzynia biegów, samochód z 2011 roku, 131 tys. km. przebiegu, cena: 48.800 zł., średnie spalanie: 5,7 ON na 100 km., bagażnik 550 litrów, osiągi 0-100 km/h: 9,5 s., prędkość maksymalna: 223 km/h. Peugeot 508 SW to trzecia propozycja dla Piotra. Auto miało być godnym konkurentem dla Volkswagena Passata oraz Forda Mondeo. Samochód zbudowany na płycie podłogowej Citroena C5, miał godnie zastąpić wysłużonego już Peugeota 407. Ten manewr się powiódł. Atrakcyjne kształty połączone z ładnie poprowadzoną linią nadwozia spowodowały, że klienci coraz chętniej zaczęli spoglądać w kierunku drapieżnej 508. W przeciwieństwie do benzynowej wersji 1.6, która miała problemy z napinaczem oraz łożyskami wałka rozrządu, wysokoprężny silnik 2.0 sprawia mniej problemów. Koszt napraw usterek w silniku benzynowym może wynieść nawet 10 tys. złotych. To co przyciąga uwagę kierowcy na pierwszy rzut oka to bardzo dobrej jakości materiały wykończeniowe oraz fotele. Zapewniają one wysoki komfort podróżowania, co przy pokonywaniu dłuższych dystansów ma niebagatelne znaczenie. Deska rozdzielcza może się podobać, rozmieszczenie przycisków jest bardzo dobre, a ich obsługa intuicyjna. Duże i czytelne zegary również należy zaliczyć na plus. Miejsca w środku jest wystarczająco dużo, za wadę tego modelu można uznać bagażnik, który nie jest tak ustawny jak u testowanych konkurentów. Znakomicie wyciszono kabinę, co przy dieslu było zapewne nie lada wyzwaniem. Prezentowany Peugeot został wyposażony w: aluminiowe felgi, automatyczny hamulec postojowy, automatyczne światła, blokadę skrzyni biegów, czujnik deszczu, czujniki parkowania, panoramiczny szklany dach, wielofunkcyjną kierownicę, klimatyzację, kontrolę trakcji, 8 poduszek powietrznych oraz tempomat. Do najczęstszych usterek pojawiających się w tym modelu należą: stukające amortyzatory, uszkodzenie mocowania lewej wycieraczki oraz problemy z filtrami cząstek stałych.
Adam Kornacki przygotował dla Piotra niespodziankę, którą okazał się:
Fiat 500L, silnik benzynowy 1.4, 95 KM, 127 Nm, manualna skrzynia biegów, samochód z 2012 roku, 32 tys. km. przebiegu, cena: 45.000 zł., średnie spalanie: 5l na 100 km., bagażnik 400 litrów, osiągi 0-100 km/h: 12,4 s., prędkość maksymalna: 178 km/h. Fiat 500L to samochód zbudowany na bazie swojego brata Grande Punto. Auto zostało zaprojektowane niezwykle oryginalnie. Potencjalni kupujący mają możliwość indywidualnego doboru koloru dachu czy też wnętrza. Wszystkich wariantów możliwych modyfikacji było ponad 300 co dało niesamowitą możliwości spersonalizowania wymarzonego auta. 500L produkowany jest w serbskiej fabryce w Kragujevacu. W porównaniu do testowanych konkurentów, auto jest dużo tańsze w utrzymaniu, a ceny części należą do najtańszych na rynku. Samochód mimo niewielkich rozmiarów został wyposażony w 22 schowki i półki, komputer pokładowy, poduszki powietrzne, asystent parkowania, automatyczną klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę, półskórzane fotele, panoramiczny dach, tempomat i fabryczne alufelgi. Do najczęstszych usterek występujących w tym modelu należy zaliczyć: awaryjny układ wspomagania (wysoki koszt naprawy ok. 5 tys.), pojawiające się wycieki z układu chłodzenia, słabej jakości zawieszenie, które jest jednak tanie w naprawach.