Volvo V40 rok produkcji: 2013; przebieg: 32 371 km; silnik: 1.6; moc: 150 km; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: automat; maksymalny moment obrotowy: 240 Nm przy 1600 – 4000 obr/min; średnie spalanie: 5,4 l / 100 km; pojemność bagażnika: 335 l; cena wyjściowa: 74 900 złotychVolvo V40 miał swoją premierę w marcu 2012 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie. Model ten stanowi prawdziwą rewolucję, otóż wbrew przyjętej nomenklaturze nowe V40 nie jest już samochodem kombi, ale hatchbackiem (pamiętajmy, że V z przodu u Volvo to wersja kombi). Twórcy V40 mieli trudne zadanie, ponieważ V40 miała zastąpić model C30, czyli trzydrzwiowego, młodzieżowego hatchbacka z wielkimi pokładami indywidualnego stylu, statecznego sedana o nazwie S40 oraz rodzinne i niemniej stateczne kombi V50. Stylistyczne nawiązania do trzech modeli schodzących ze sceny są niewielkie. Jedynie tylna szyba wraz ze szklaną klapą bagażnika przywodzą na myśl model C30. Poza tym cała sylwetka auta przypomina nieco skurczone V60. Pomimo że V40 jest całkowicie nowym projektem, projektantom udało się zachować rysy charakterystyczne dla innych modeli tej szwedzkiej marki. Wybór jednostek benzynowych ogranicza się do silnika 1.6, który dostępny jest w wersji T3 o mocy 150 KM oraz T4 o mocy 180 KM. Większy wybór maja zwolennicy Diesli. Gama rozpoczyna się silnikiem 1.6 D2 o mocy 115 KM, ponadto wybrać można jednostkę 2.0 w wersji D3 (150 KM) i D4 (177 KM).
Alfa Romeo Giuliettarok produkcji: 2016; przebieg: 0 km; silnik: 1.4; moc: 170 km; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: automat; maksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 2500 obr/min; średnie spalanie: 5,8 l / 100 km; pojemność bagażnika: 350 l; cena wyjściowa: ok. 80 000 złotychGiulietta to następca znanego dobrze modelu 147 od Alfy Romeo. Samochód zaprojektował Włoch Lorenzo Ramaciotti, który ma na swoim koncie tak prestiżowe projekty, jak Ferrari Enzo, Ferrari F430 czy Maserati Quattroporte. Po raz pierwszy pokazana oficjalnie podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2010 roku. Początkowo pojazd oznaczony miał być symbolem 149, a następnie Milano. Ostatecznie zdecydowano ponownie wykorzystać nazwę Giulietta, która nawiązuje do modelu produkowanego na przełomie lat 50. i 60. XX wieku. W 2013 roku włoski kompakt został poddany modernizacji. Zmienił się przede wszystkim interfejs systemu sterującego urządzeniami pokładowymi. Delikatnie przemodelowano atrapę chłodnicy, a lampy przeciwmgielne otrzymały chromowane nakładki. W ofercie pojawiły się nowe felgi i kolejne lakiery nadwozia, zmieniono też między innymi kierownicę, fotele i kilka innych elementów we wnętrzu. Warto wspomnieć, że gdyby nie obecna moda na promowanie pojazdów ekologicznych, Giulietta najpewniej powtórzyłaby sukces poprzednika, zdobywając tytuł COTY 2011. Ostatecznie Giulietta zajęła drugą pozycję, ustępując jedynie elektrycznemu Nissanowi Leaf.
Mercedes A180 (W176)rok produkcji: 2013; przebieg: 72 000 km; silnik: 1.6; moc: 122 km; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: manual; maksymalny moment obrotowy: 200 Nm przy 1250 – 4000 obr/min; średnie spalanie: 5,2 l / 100 km; pojemność bagażnika: 341 l; cena wyjściowa: 75 900 złotychNowa klasa A zmieniła jakby segment, w którym od początku pierwszej generacji tego modelu była zakotwiczona. Do tej pory, przez ponad 15 lat, małego Mercedesa definiowano jako klasę mini lub microvanów, czyli aut o niewielkich wymiarach zewnętrznych, wysoko poprowadzonej linii dachu i wyższej pozycji za kierownicą. Nowy Mercedes klasy A debiutował na salonie w Genewie w 2012 roku. Wtedy poznaliśmy wygląd tego modelu, który całkowicie zrywał z dotychczasową stylizacją. Teraz można spokojnie stwierdzić, że to kompakt z charakterem, linia boczna – pozbawiona listew ochronnych i „złamana” efektownymi przetłoczeniami, przód prezentuje się agresywnie z nosem a’la model SLK, a tył emanuje spokojem z mała nutką sportową w postaci dwóch końcówek wydechu.
Mini Cooper Pacemanrok produkcji: 2013; przebieg: 36 000 km; silnik: 1.6; moc: 122 km; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: manual; maksymalny moment obrotowy: 162 Nm przy 4250 obr/min; średnie spalanie: 6,0 l / 100 km; pojemność bagażnika: 330 l; cena wyjściowa: 75 000 złotychPierwsze Mini trafiło na rynek w 1959 roku, a twórcą tego kultowego samochodu był projektant i inżynier Sir Alec Issigonis. W 2001 roku Niemcy wskrzesili brytyjską legendę. Model łączący cechy kompaktowego crossovera SUV i sportowego coupe klasyfikowany w nowej klasie Sports Activity Coupe (na pograniczu segmentów B, C: zainicjowana przez BMW X6). Paceman debiutował na rynku w 2012 roku. Choć jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp o nazwie Paceman Concept zaprezentowany w 2009 roku na targach motoryzacyjnych w Detroit, samochód w dużej mierze spokrewniony jest z małym SUV-em Mini – Countrymanem. Projektantem Pacemana jest Gert Hildebrand.