Adam zaproponował im trzy samochody: Alfę Romeo 159, Audi A4 oraz Renault Megane.
Alfa Romeo - pojemność silnika 1.9, 150 KM, auto z 2009 roku, przebieg 71 tys., cena 44.500 zł, prędkość 0 - 100 - 9,2 sek., prędkość makymalna: 212 km/h, srednie spalanie 5,9 l ON\100. Na początku lat 90 - tych na firmie Alfa Romeo wielu postawiło krzyżyk. Wszystko odwróciło się, kiedy zadebiutował przełomowy model 156. Samochód zachwycił. Od tego czasu Alfy znowu zaczęły wyglądać pięknie. Model 159 to bezpośredni następca 156 - tki. Auto zadebiutowało w Genewie w 2005 roku a wersja Sportwagon wjechała do salonów rok później. 159 w porównaniu z poprzednikiem jest zdecydowanie bardziej dopracowana co przekłada się na statystyki awaryjności. To jeden z najbardziej niezawodnych samochodów włoskiego producenta od wielu lat. Utarło się, że serwisowanie włoskich samochodów nie jest drogie. Tutaj niestety jest nieco inaczej i ceny niektórych części mogą niemile zaskoczyć. Ten model pochodzi z okresu współpracy Fiata z GM. Jest to jeden z najlepszych modeli ostatnich lat pod względem wytrzymałości.
Najczęstsze usterki: awaryjne wspomaganie kierownicy, nieszczelny układ klimatyzacji, poważne awarie kolektora ssącego (zapowietrza się sprzęgło), nieszczelności układu klimatyzacji.
Wybrany przez Adama model posiada poziom wyposażenia Elegante/Sport (EX HIGH):
3-strefowa klimatyzacja, skórzana tapicerka, elektrycznie regulowane fotele, podgrzewane fotele, multifunkcyjna kierownica, czujnik deszczu, czujnik zapachów i parowania szyb, czujniki parkowania tył i przód, dzielona tylna kanapa, manulana 6 biegowa skrzynia biegów, 9 poduszek powietrznych, elektryczne sterowanie szyb z przódu i tyłu, elektrycznie składane lusterka, komputer pokładowy, hill holder, VDC (vehicle dynamic control), ABS, ESP, ASR, centralny zamek sterowany pilotem, tempomat, felgi aluminiowe 17 calowe, radio fabryczne wymienione na Pioneer AVIC, aluminiowe elementy oklejone zostały folią carbonową.
Audi A4 - pojemność silnika 2.0 TDI, 143 KM, auto z 2008 roku, przebieg 146 tys., cena 58.900 zł, prędkość 0 - 100 - 9,4 sek., prędkość makymalna: 215 km/h, srednie spalanie 5,7 l ON\100. Audi A4 to samochód, w którym zakochało się pół Polski. Rodacy kochają A4, co powoduje, że rynek jest często zaśmiecany autami w skandalicznym stanie. Przezentowana generacja nosi oznaczenie B8 i jest jedną z najlepszych. To połączenie prestiżu z zaletami typowego auta klasy średniej. Podczas poszukiwań warto szukać podstawowych wersji benzynowych, które nie są tak wyeksploatowane jak diesle. Jeżeli silnik wysokoprężny to tylko z wtryskiem common rail. Jednostki oparte na pompowtryskiwaczach bywają bardzo kłopotliwe. Na plus zasługuje przestronne wnętrze i wysoka jakość zastosowanych materiałów. Warto dopłacić i poszukać wersji z napędem na cztery koła.
Najczęstsze usterki to: problemy z kołem dwumasowym i filtrem cząstek stałych, szybkie zużycie przedniego zawieszenia, awaryjne przekładnie Multitronic, trzeszczą przednie słupki w środku auta, dość łatwo można spalić sprzęgło.
Model Adama posiada: 2+strefowy klimatronik, ksenonowe reflektory, oświetlenie do jazdy dziennej w technologii led, spryskiwacze reflektorów, radio CD z kolorowym wyświetlaczem oraz wejściem kart pamięci sd i aux, sterowanie radia z poziomu kierownicy, wielofunkcyjny komputer pokładowy, czujniki parkowania tył, elektrycznie sterowane szyby oraz podgrzewane i regulowane lusterka, felgi aluminiowe, system kontroli trakcji ESP, czujnik deszczu.
Renault Megane - pojemność silnika 2.0, 180 KM, auto z 2010 roku, przebieg 35 tys., cena 59.900 zł, prędkość 0 - 100 - 8,5 sek., prędkość makymalna: 215 km/h, srednie spalanie 7,7 l \100. Renault od dawna angażuje się w sport samochodowy. Nie dziwi więc fakt, że w ofercie francuskiej firmy nie brakuje usportowionych wersji bezpośrednio nawiązujących do rajdowych i wyścigowych korzeni. Trzecia generacja modelu Megane to spory skok jakościowy w porównaniu z poprzednikiem. Awaryjność jest dużo mniejsza a sam silnik, chociaż mocny, nie należy do kłopotliwych. Można mieć jedynie zastrzeżenia do jakości wykonania niektórych elementów, ale nie należy oczekiwać, że Francuzi nagle zaczną konkurować z liderami segmentu. Na to jeszcze trzeba trochę poczekać.
Najczęstsze usterki: pękające przednie szyby (wadliwy montaż w fabryce), kłopotliwa i awaryjna elektronika, nietrwałe przednie zawieszenie, skrzypi belka tylnego zawieszenia, z przodu dość szybko wybijają się łączniki stabilizatora, usterki łożysk, usterki czujników ABS - u.
Wybrany przez Adama model ma: fabrycznie obniżone i utwardzone zawieszenie, lusterka lakierowane na srebrno, 18 calowe felgi, fotele kubełkowe, skórzaną kierownicę obszytą białą nicią, skórzaną gałkę zmiany biegów obszytą białą nicią, sportowe pedały, aluminiowe listwy progowe, reflektory ksenonowe - skrętne, pakiet GT, kartę zamiast kluczyka, odpalanie za pomocą przycisku, automatyczne otwieranie i zamykanie (zbliżeniowe), klimatyzację dwustrefową, podgrzewane siedzenia, elektryczne szyby i lusterka (również składane elektrycznie), czujniki cofania, tempomat, regulowaną kolumnę kierownicy, klimatyzowany schowek, halogeny, czujnik deszczu.
Niespodzianką Julka okazał się Lexus IS 250 - pojemność silnika 2.0, 208 KM, auto z 2005 roku, przebieg 100 tys., cena 53.000 zł, prędkość 0 - 100 - 8,5 sek., prędkość makymalna: 225 km/h, srednie spalanie 8,4 l \100. Lexus to marka, która w Europie wciąż pozostaje trochę w cieniu Mercedesa, Audi i BMW. Model IS od chwili debiutu ma za zadanie zdobyć uznanie kierowców, którzy dotychczas jeździli Audi A4 i BMW serii 3. Wielką zaletą na tle konkurencji jest stosunkowo atrakcyjna cena i bogate wyposażenie. Auto mocno spokrewnione jest z Toyotą Avensis, co w wielu przypadkach może obniżyć koszty serwisowania. Podczas poszukiwań należy wystrzegać się turbodiesla o pojemności 2,2 litra. Sami Japończycy szybko się zorientowali że jest źle i w ofercie zastąpili ten silnik jednostką dwulitrową. Auto nie jest królem funkcjonalności co da się odczuć szczgólnie na tylnej kanapie. Wielka zaleta to fakt, że auto zostało wyprodukowane w Japonii. Samochód ma wielowahaczowe zawieszenie, wytrzymałe, ale dość drogie przy wymianach. Pojazd jest dość ciasny w środku. Napęd na tył, jak w przypadku każdego Lexa, ale IS drugiej generacji miał też wersję 4x4.
Najczęstsze usterki to: sporadyczne niedoróbki jakościowe wewnątrz, drobne problemy lakiernicze (akcja serwisowa), awarie airbagu (akcja serwisowa).
Wersja Julka posiada: xenony, radio CD/MP3, elektryczne fotele przednie z pamięcią, podgrzewane siedzenia, wentylowane siedzenia, elektrycznie regulowana multifunkcyjna kierownica, skórzana tapicerka, czujniki parkowania przód/tył, elektryczna roleta tylnej szyby, follow me home - doświetlenie dojścia do domu, komputer pokładowy, nagłośnienie Mark Lewinson, sensor deszczu, sensor świateł, tempomat, podświetlane progi, klimatronic dwustrefowy, 4 x elektryczne szyby, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka, schowek na narty, 8 x airbag.