Adam Kornacki zaproponował Marcinowi następujące egzemplarze:
Toyota Land Cruiser J95rok produkcji 1999, przebieg: 284 000 km; silnik: 3.0 litry, moc: 125 km; rodzaj paliwa: diesel; skrzynia biegów: automatyczna, maksymalny moment obrotowy: 295 Nm przy 2400 obr/min, średnie spalanie: 11,1 l / 100 km, pojemność bagażnika: 836 litry, cena wyjściowa: 25 000 złotychNazwa Land Cruiser (z ang. „lądowy krążownik”) bezpośrednio nawiązywała do innego konkurenta – samochodu Land Rover („lądowy włóczęga, wędrowiec”). Produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny Toyota Motor Corporation od 1954 roku. Samochód zastąpił model J70 Prado/Bundera. Został zbudowany na zupełnie nowej ramie oraz zastosowano w nim nowe, niezależne przednie zawieszenie. W 1997 roku zaczęto stosować system kontroli trakcji (Active Traction Control oraz Vehicle Stability Control). Seria J90 pojawiła się na rynku w 1996 roku. Model zbudowano na nowej ramie, zastosowano też niezależne zawieszenie przednich kół. Samochód był dostępny w wersjach trzydrzwiowej J90 i pięciodrzwiowej J95. W 1999 roku auto przeszło delikatny lifting. Produkowany do 2002 roku. W prezentowanym modelu znajduję się 3.0 litrowy turbo diesel o mocy 125 koni – silnik szczycący się trwałą konstrukcją. Model cieszył się ogromnym uznaniem wśród klientów i ani razu roczna sprzedaż modelu nie spadła poniżej 200 tysięcy sztuk.
Land Rover Discovery 2rok produkcji: 2002, przebieg: 240 000 km, silnik: 2.5 litra, moc: 139 km; rodzaj paliwa: diesel skrzynia biegów: automatyczna, hydrauliczna; maksymalny moment obrotowy: 340 Nm przy 1950 obr/min; średnie spalanie: 9,4 l / 100 km; pojemność bagażnika: 422 litry; cena wyjściowa: 27 000 złotychProdukowany przez markę Land Rover od 1989 roku. Pozycjonowany pomiędzy surowym Defenderem i komfortowym Range Roverem. Druga generacja weszła na rynek w 1998 roku i była produkowana do 2004 roku. W 2002 roku Discovery przeszedł facelifting. Modernizacja upodobniła brytyjską terenówkę do ekskluzywnego Range Rovera. Prezentowany egzemplarz jest bogato wyposażony – co nie powinno dziwić, ponieważ ten model głównie kupowali brytyjscy arystokraci. Tak więc w standardzie znajdziemy skórzaną tapicerkę, automatyczną klimatyzację, nagłośnienie Harman Kardon, tempomat czy pełną "elektrykę", łącznie ze sterowaniem fotelami. Problem posiadaczy Land Rovera to utrudniony dostęp do fachowego serwisu.
Mitsubishi Space Gearrok produkcji: 1995; przebieg: 254 000 km; silnik: 2,5 litra; moc: 99 km; rodzaj paliwa: diesel skrzynia biegów: manualna; maksymalny moment obrotowy: 240 Nm przy 2000 obr/min; średnie spalanie: 14 l / 100 km; pojemność bagażnika: 805 litry; cena wyjściowa: 29 400 złSamochód dostawczy, van produkowany od 1994 do 2007 roku przez firmę Mitsubishi. Nazwa Space Gear funkcjonowała na rynku europejskim, podobnie jak nazwa L400, natomiast na rynku japońskim auto było sprzedawane jako Mitsubishi Delica Space Gear. Samochód został zaprezentowany w 1994 roku i zastąpił model Mitsubishi L300. Konstrukcja auta oparta jest na terenowym Mitsubishi Pajero, co w połączeniu z opcjonalnym napędem na cztery koła wraz z reduktorem i możliwością blokady dyferencjałów zapewniało pełne zdolności terenowe. W 1997 roku przeprowadzono facelifting nadwozia. Zmiany były kosmetyczne, zmodyfikowano przedni zderzak oraz światła. Produkcję modelu Space Gear zakończono w 2007 roku, w październiku 2006 roku zaprezentowano następcę – Mitsubishi Delica D5, jednak nie jest on oferowany na europejskim rynku. Samochód w Polsce nie należy do popularnych, co niesie za sobą problemy z obsługą serwisową.
Nissan Patrol GR rok produkcji: 1996; przebieg: 300 000 km; silnik: 2.8 litry; moc: 116 km; rodzaj paliwa: diesel; skrzynia biegów: manualna; maksymalny moment obrotowy: 235 Nm przy 2400 obr/min; średnie spalanie: 11,5 l / 100 km; pojemność bagażnika: 668 l; cena wyjściowa: 27 000 złHistoria Patrola sięga 1951 roku, kiedy to powstała pierwsza generacja oparta o licencję Jeepa. W odpowiedzi na rosnący popyt Nissan w 1987 roku zaprezentował model czwartej generacji - GR (Grand Raid) Y60, który łączył wysoką dzielność terenową z komfortowym przemieszczaniem się po asfalcie. W 1988 roku trafił na rynek europejski. To pojazd, który w czasach swojej świetności aspirował do miana luksusowej terenówki, a odmiana GR (skrót Grand Raid) powstała po to, by zaspokoić wymagania klientów chcących poruszać się Patrolem po drogach utwardzonych w komfortowych warunkach. Wersja ta otrzymała drobny lifting w 1992 roku i w 1999 roku została zastąpiona przez model piątej generacji – Y61. Na naszym (europejskim) rynku ten model dostępny był praktycznie tylko jeden silnik – diesel o pojemności 2,8 l o oznaczeniu RD 28T. Samochód chwalony za niezawodność, dostępność części i trwałość.