Propozycje dla Konrada: japoński youngtimer do 30 tysięcy

Zakup kontrolowany - seria 25, odcinek 354
Zakup kontrolowany - seria 25, odcinek 354
Adam Kornacki tym razem pomoże Konradowi w znalezieniu wymarzonego samochodu z poprzedniej epoki. Interesują go głównie auta japońskie, więc skupimy się na klasykach z Kraju Kwitnącej Wiśni, nie kosztujących więcej niż 30 tysięcy złotych.
Zakup kontrolowany - seria 25, odcinek 354
Zakup kontrolowany - seria 25, odcinek 354

Honda CRX

Rok produkcji: 1989; przebieg: 120 206; silnik: 1.6 Benzyna; moc: 124 KM; rodzaj paliwa: Benzyna; skrzynia biegów: manualna ; maksymalny moment obrotowy: 140 Nm przy 5700 obr/min; średnie spalanie: 7,5 l / 100 km; pojemność bagażnika: 196 l ; cena wyjściowa: 30 000 zł brutto

Honda CRX produkowana była w latach 1983-1992. Później w nazewnictwie Hondy pojawił się CRX ale z przydomkiem Del Sol I była to po prostu specjalna wersja Hondy Civic 5 generacji. CRX to rozwinięcie

Civic Renaissance Model X czyli model wypuszczony na dziesięciolecie Hondy Civic.

Samochód bazuje na Civicu IV generacji. W stosunku do pierwszej generacji, druga różniła się m.in. całkowicie nowym zawieszeniem, przestronniejszym wnętrzem z wieloma udogodnieniami, np. regulacją koła kierownicy, nawiewem świeżego powietrza na twarz kierowcy przy jednoczesnej możliwości ustawienia ogrzewania na pozostałe części

W 1989 roku auto przeszło delikatny lifting. Auto otrzymało wzmocnioną i cięższą karoserię. Zmienione zostały m.in. zderzaki oraz deska rozdzielcza. Do oferty jednostek napędowych pojazdu dodano nowy silnik 1.6 VTEC z katalizatorem o mocy 150 KM.

Zakup kontrolowany - seria 25, odcinek 354
Zakup kontrolowany - seria 25, odcinek 354

Toyota MR2

Rok produkcji: 1987; przebieg: 215 961 km; silnik: 1.6 Benzyna; moc: 116 KM; rodzaj paliwa: Benzyna; skrzynia biegów: manualna; maksymalny moment obrotowy: 138 Nm przy 5000 obr/min; średnie spalanie: 11,0 l / 100 km; pojemność bagażnika: tylny 70 l, przedni 142 l; cena wyjściowa: 25 000 zł brutto

Toyota MR2 to dwumiejscowe coupé produkowane od czerwca 1984 roku. Założeniem konstruktorów było uzyskanie idealnego rozkładu masy w tym małym aucie. MR 2 została wyposażona w czterocylindrowy silnik zamontowany centralnie.

Zamysł Toyoty MR2 (skrót od „Midship Runabout 2-seater” albo „Mid- engine Rear-wheel-drive 2-seater”) narodził się w głowach Japończyków już latach 70., kiedy potrzebowano niewielkiego, zwrotnego, acz niekoniecznie sportowego samochodu o stosunkowo niewielkim spalaniu.

Zakup kontrolowany - seria 25, odcinek 354
Zakup kontrolowany - seria 25, odcinek 354

Mazda Miata/MX-5

Rok produkcji: 1989; przebieg: 79 577 km; silnik: 1.6 Benzyna; moc: 115 KM; rodzaj paliwa: Benzyna; skrzynia biegów: manualna ; maksymalny moment obrotowy: 135 Nm przy 5500 obr/min; średnie spalanie: 7,8 l / 100 km; pojemność bagażnika: 135 l; cena wyjściowa: 25 000 zł brutto

Mazda Miata (nazwa w USA) lub MX-5 (nazwa europejska) to typowy mały roadster. Auto ultra lekkie z idealnym rozkładem masy. Samochód produkowany był od 1989 roku. MX-5 to jeden z najpopularniejszych roadsterów na świecie. Potwierdza to fakt, że jest jednym z najchętniej kupowanych samochodów tej klasy. Od rynkowego debiutu, model znalazł ponad milion nabywców, był też wielokrotnie nagradzany (m. in. tytuł Samochodu Roku w plebiscytach w Australii i Japonii) i osiągnął status kultowego.

Zakup kontrolowany - seria 25, odcinek 354
Zakup kontrolowany - seria 25, odcinek 354

Toyota Celica Supra

rok produkcji: 1983; przebieg: 194 287 km; silnik: 2.8 Benzyna; moc: 152 KM; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: manualna; maksymalny moment obrotowy: 216 Nm przy 4600 obr/min; średnie spalanie: 12,5 l / 100 km; pojemność bagażnika: b.d. l ; cena wyjściowa: 33 000 zł brutto

Toyota Celica Supra produkowana była od 1978 roku. Pierwsze dwie generacje oparte zostały na modelu Celica, stąd też nosiły nazwę Toyota Celica Supra. Od trzeciej generacji Supra stała się osobnym modelem. Produkcję czwartej generacji modelu zakończono w Japonii w roku 2002

Druga – nasza generacja Supry oferowana była w dwóch wersjach P-Type (wersja sportowa) oraz L-Type (wersja luksusowa). Oba warianty były bliźniacze pod względem technicznym, jedyne różnice to dostępne rozmiary opon i kół, wyposażenie nadwozia oraz przełożenia dyferencjału.

podziel się:

Pozostałe wiadomości