Kasia chciałaby zobaczyć: Audi Q5, Volvo XC60 oraz Mazdę CX-5.
Audi Q5, silnik wysokoprężny 2.0, 170 KM, 350 NM, automatyczna skrzynia biegów, samochód z 2009 roku, 75 tys. km. przebiegu, cena: 92.900 zł, średnie spalanie: 6,7l ON na 100 km, bagażnik 540 litrów, osiągi 0-100 km/h: 9,9 s., prędkość maksymalna 204 km/h.
Audi Q5 to model długo wyczekiwany przez klientów. Wielu z nich potrzebowało samochodu mniejszego od dużego i masywnego Q7. Mniejszy brat wszedł do produkcji w 2008 roku i od razu zyskał sympatię nowych odbiorców. Wszystkie egzemplarze w tego modelu zostały wyposażone w stały napęd na 4 koła - Quattro. W 2012 roku samochód przeszedł face – lifting. Zastosowano w nim nowy, charakterystyczny zderzak. Wtedy też na rynku pojawiła się 245-konna wersja hybrydowa. To co wyróżnia Q5 na tle konkurencji to bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Największą wadą prezentowanego modelu są ceny części, które są wysokie. Prezentowany egzemplarz został wyposażony w: automatyczną skrzynię biegów, komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem MMI, reflektory biksenonwe, światła LED, czujnik zmierzchu i deszczu, wielofunkcyjną skórzaną kierownicę, dwustrefową klimatyzację, 4xelektryczne szyby, radio CD ze zmieniarką oraz czujniki parkowania. Do najczęstszych usterek występujących w tym modelu należy zaliczyć: awarie przednich świateł LED, problemy z filtrem cząstek stałych oraz biksenonów i awarie komputera komfortu, który ma tendencję do zawieszania się.
Volvo XC60, silnik wysokoprężny 2.4, 185 KM, 400 NM, automatyczna skrzynia biegów, samochód z 2009 roku, 119 tys. km. przebiegu, cena: 77.900 zł, średnie spalanie: 7,7l ON na 100 km. bagażnik 495 litrów, osiągi 0-100 km/h: 9,5 s., prędkość maksymalna: 205 km/h.
Volvo XC60 to auto, które na rynku motoryzacyjnym zadebiutowało w 2008 roku. Samochód jest lubiany i pożądany przez polskich klientów. XC60 zostało zbudowane na tej samej płycie podłogowej co Volvo V70, S60 i Ford Mondeo. Jako pierwszy został wyposażony w system City Safety. System polega na uniknięciu stłuczki przy prędkości do 30 km/h. Największą zaletą tego samochodu jest bez wątpienia wnętrze. Miejsca jest dużo, a auto zapewnia bardzo dobrą widoczność, co bez wątpienia będzie zaletą dla nieco niższych kierowców. Szczególnie dużą sympatią kupujących cieszą się jednostki wysokoprężne, które stanowią aż 80% rynku. Wadą tego modelu jest bez wątpienia bagażnik o pojemności 495 litrów. W tym segmencie konkurencja oferuje dużo więcej, więc Szwedzi mają powody do wstydu. Cieszy dobrze wyciszona kabina, która przy rozwijaniu dużych prędkości. Samochód został wyposażony w: 6 poduszek powietrznych, 4x elektryczne szyby, system kontroli trakcji, napęd 4x4, skórzaną tapicerkę, automatyczną skrzynię biegów, spryskiwacze reflektorów, podgrzewane fotele, kontrolę prędkości ze wzniesienia, tempomat, aluminiowe felgi oraz dwustrefową klimatyzację. Do najczęstszych usterek występujących w tym modelu należą: awarie elektryki w tym tylnej kanapy i zacinających się okien, uszkodzenia głowic oraz wtryskiwaczy w silnikach wysokoprężnych i z uwagi na dużą masę w silnikach diesla następuje szybkie zużycie opon.
Mazda CX-5, silnik wysokoprężny 2.0, 150 KM, 380 NM, automatyczna skrzynia biegów, samochód z 2015 roku (fabrycznie nowy), 2100 km przebiegu, cena: 117 tys. zł. dla nas ok. 100 tys. zł., średnie spalanie: 5,3l ON na 100 km., bagażnik 503 litrów, osiągi 0-100 km/h: 10 s., prędkość maksymalna: 198 km/h.
Mazda CX-5 to samochód, który w ofercie japońskiego koncernu miał stać się alternatywą dla większych CX-7 oraz CX-9. Auto zostało zaprojektowane zgodnie ze stylizacją KODO, czyli „Duszą Ruchu”. Samochód swoją sylwetką ma przypominać pojazd, który już jest w ruchu. W 2014 roku auto przeszło face – lifting. Do oferty wprowadzona została benzynowa jednostka o pojemności 2,5 litra. Producenci CX-5 zbudowali go na zupełnie nowej płycie podłogowej, jak również wyposażyli w nowe jednostki benzynowe i wysokoprężne. Zawieszenie samochodu jest sztywne, dzięki czemu pewnie trzyma się drogi. W 2015 roku, sprzedaż tego modelu przekroczyła milion sztuk, co jest bardzo dobrym wynikiem w tym segmencie samochodów. Co ciekawe, silnik wysokoprężny spełnia emisję Euro 6, mimo że nie zamontowano w nim kosztownego w wymianie filtra cząstek stałych. Auto zostało wyposażone w napęd na przednią oś, dzięki czemu jest lżejsze i zwinniejsze w porównaniu do swoich konkurentów Audi Q5 i Volvo XC60. Samochód został wyposażony w m.in: ESP, 6 poduszek powietrznych, system wspomagający ruszanie ze wzniesienia, system SCBS zapobiegający kolizji w korkach przy prędkości do 30 km/h, system start&stop, elektryczne szyby i lusterka, 7 calowy wyświetlacz dotykowy, multimedialny system rozrywki sterowany przełącznikiem, dwustrefową klimatyzację, 17 calowe alufelgi, bluetooth i tempomat.
Adam Kornacki przygotował niespodziankę dla naszej bohaterki. Okazał się nią:
Jeep Grand Cherokee, silnik wysokoprężny 3.0, 218 KM, 510 NM, automatyczna skrzynia biegów, samochód z 2010 roku, 81 tys. km. przebiegu, cena: 76 tys. zł., średnie spalanie: 10l ON na 100 km., bagażnik 978 litrów (do dachu), osiągi 0-100 km/h: 9 s., prędkość maksymalna: 200 km/h.
Grand Cherokee to bez wątpienia auto kultowe. Amerykański „terenowiec” zachwyca swoim wyglądem. Potężnie zbudowany, z dużymi przednimi reflektorami samochód od razu wzbudza zainteresowanie potencjalnego klienta. Samochód pojawił się na rynku w 2004 roku i był produkowany do 2010. Auto zostało wyposażone w silnik i słynącą z niezawodności skrzynię biegów z Mercedesa. Na rynek wprowadzono także wersję SRT8, wyposażoną w silnik 6,1l o mocy 415 koni mechanicznych. Grand Cherokee to samochód, w którym podróż to prawdziwa przyjemność. Doskonale zestrojone zawieszenie bardzo dobrze ukrywa nierówności polskich dróg. Przestronne wnętrze z doskonale zestrojonymi fotelami sprawiają, że każdy pokonywany kilometr to prawdziwa przyjemność. Miłośników dalekich podróży ucieszy sporej wielkości bagażnik, który zmieści wszystkie potrzebne rzeczy. Prezentowany egzemplarz został wyposażony w m.in: zestaw głośnomówiący, fabryczne alufelgi, czujnik deszczu, komputer pokładowy, ASR, poduszki powietrzne, podgrzewane fotele, kamerę cofania, skórzaną tapicerkę, szyberdach, bluetooth, elektryczne fotele, nawigację, łącze USB, przyciemniane szyby, elektryczne lusterka, wielofunkcyjną kierownicę, servo, napęd 4x4, relingi dachowe, drewniane wykończenie deski rozdzielczej, elektryczną regulację hamulca i pedału gazu. Do najczęstszych usterek w tym modelu należy zaliczyć: awarie turbiny i jej modułu, przepalające się świece żarowe i awarie czujników na płycie sterującej skrzynią biegów.