Adam zaproponował jej trzy samochody: Toyotę Auris, Hyundaia i30 oraz Opla Astrę.
Toyota Auris - pojemność silnika 1.4, 97 KM, auto z 2007 roku, przebieg 107 tys. km, cena 31700 zł, prędkość 0 - 100 – 13 sek., prędkość maksymalna 170 km/h, średnie spalanie: 6,9 l /100km. Debiut następcy Corolli hatchback - Aurisa był szokiem dla świata motoryzacyjnego ale nie ze względu na stylistykę czy technologię. Chodzi o nazwę, którą zmieniono niszcząc 41 lat historii modelu. Nazwę Corolla utrzymano tylko dla sedana. Toyota argumentowała to potrzebą zmiany wizerunku modelu. Auris nigdy nie był hitem sprzedaży. Zabrakło wersji kombi, a bagażnik hatchbacka nie grzeszy pojemnością. Może coś się zmieni w przypadku kolejnej generacji. Nasze auto to podstawowa wersja wyposażenia, co nie zmienia faktu, że części zamienne w porównaniu z konkurencją nie należą do tanich. Dużym plusem jest zastosowany w naszym egzemplarzu silnik, który pamięta jeszcze czasy Corolli IX generacji. jest prosty, solidny i bezawaryjny. Łańcuch rozrządu zamiast paska i proste tylne zawieszenie oparte na belce skrętnej mogą ograniczyć wydatki na serwis i naprawy. Najczęstsze usterki: awarie refektorów ksenonowych, kłopotliwe skrzynie biegów, odpadająca osłona układu wydechowego.Wyposażenie: ABS, autoalarm, poduszki powietrzne, immobiliser, elektryczne szyby i lusterka, klimatyzacja, centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy, komputer.
Hyundai i30 - pojemność silnika 1.4, 109 KM, auto z 2010 roku, przebieg 92 tys. km, cena 29900 zł, prędkość 0 - 100 – 12,6 sek., prędkość maksymalna 187 km/h, średnie spalanie: 6,1 l /100km. Hyundai i30 jest najmłodszym samochodem w dzisiejszym zestawieniu i pieniądzach, którymi dysponujemy na zakupy co nie powinno dziwić. Koreańska firma nie doczekała się jeszcze wśród kierowców takiego uznania i szacunku jakim cieszą się BMW czy Toyota. Warto również zwrócić uwagę na najbogatsze wyposażenie spośród dzisiejszych konkurentów. Co ciekawe, dość drogi może okazać się serwis a z dostępnością zamienników do Hyundaia nie jest tak różowo jak w przypadku popularniejszych marek. i30 to pierwszy samochód koreańskiej marki zaprojektowany “oz zera” z myślą o europejskich klientach. Auto na razie pod względem awaryjności wypada przyzwoicie. Pięć lat po debiucie nikt nie mówi o poważnych awariach.
Najczęstsze usterki: korozja tylnej klapy, usterki kolumny kierowniczej, słabej jakości sprzęgła w wersji benzynowej.Wyposażenie: 6 poduszek powietrznych, immobiliser, kurtyny powietrzne, centralny zamek, elektrycznie sterowane lusterka boczne, elektrycznie szyby - przód, klimatyzacja manualna, komputer pokładowy, regulacja kolumny kierowniczej, wspomaganie układu kierowniczego, alarm, radio CD sterowane z kierownicy.
Opel Astra - pojemność silnika 1.6, 115 KM, auto z 2009 roku, przebieg 99 tys. km, cena 31900 zł, prędkość 0 - 100 – 12,6 sek., prędkość maksymalna 187 km/h, średnie spalanie: 7,8 l /100km. Opel Astra to jeden z najpopularniejszych samochodów w naszym kraju. Nie bez znaczenia pozostaje tutaj fakt produkcji Astry w gliwickiej fabryce Opla. Prezentowana generacja produkowana jest od 2004 roku. W 2009 roku na runek trafił nowy model, ale poprzednik nadal oferowany jest jako Astra Classic. Większość aut na rynku, również tych sprowadzonych, ma silniki wysokoprężne. Nasz egzemplarz napędza prosta “benzyna”, która doskonale sprawdza się we współpracy z instalacją LPG. Auto jest skromnie wyposażone, ale ma jedną zaletę: pochodzi z polskiej sieci dilerskiej. Trzecia, prezentowana generacja Opla Astry to w porównaniu do poprzednika ogromny skok jakościowy, szczególnie w kwestii zabezpieczenia antykorozyjnego. Awaryjność? Cóż, w tej materii Opel zawsze był średniakiem i podobnie jest z tym modelem. Najczęstsze usterki: wysokie zużycie oleju silnikowego, awarie sondy lambda, usterki cewek zapłonowych.Wybrany przez nas model posiada: światła przeciwmgłowe, ABS, poduszki powietrzne, immobiliser, elektryczne szyby i lusterka, klimatyzację, centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy.
Niespodzianką Julka okazało się BMW 116 - pojemność silnika 1.6, 115 KM, auto z 2005 roku, przebieg 103 tys. km, cena 29900 zł, prędkość 0 - 100 – 10,9 sek., prędkość maksymalna 200 km/h, średnie spalanie: 7,5 l /100km. BMW zawsze miało swój pomysł na motoryzację i tak jest do dzisiaj. Seria 1 to jedyny kompakt z tego rocznika z napędem na tylną oś. BMW długo zwlekało z wprowadzeniem samochodu w segmencie C, ale efekt jest więcej niż zadowalający. Seria 1 została zaprojektowana od podstaw i jest to jeden z najlepiej prowadzących się kompaktowych samochodów na rynku. To coś dla tych, którzy lubią jeździć, bo przestronnością w kabinie nie grzeszy więc funkcjonalność może być dyskusyjna. Samochód wyrósł z chorób wieku dziecięcego i okazał się w ogólnym rozrachunku modelem udanym i bezawaryjnym. Jedynym problemem może być dostępność zamienników. Wtedy jedynym wyjściem jest wizyta w ASO, która jak dobry odkurzacz opróżni każdy portfel. Najczęstsze usterki: awarie modułu ABS, problemy z łańcuchem rozrządu w silnikach 1,6, drogie części i serwis.Egzemplarz Julka posiada: manualną 5-stopniową skrzynię biegów, automatyczną dwustrefową klimatyzację, aluminiowe felgi 17", elektrycznie sterowane szyby i lusterka, podgrzewane fotele, ABS, ESP, centralny zamek z pilota w kluczyku, odpalanie auta przyciskiem start/stop, komputer pokładowy, otwieranie i domykanie szyb z pilota.