Propozycje dla Jadwigi: auto do KJS do 30 tysięcy

Zakup kontrolowany - seria 17, odcinek 250
Zakup kontrolowany - seria 17, odcinek 250
W jubileuszowym 250. odcinku programu pomagaliśmy znaleźć samochód do zadań specjalnych. Jaga ma 36 lat, jest inżynierem lotnictwa, a w wolnych chwilach gra na skrzypcach i… startuje w KJS. Szuka samochodu do rajdów, ale z możliwością przewiezienia dwojga dzieci w fotelikach na tylnej kanapie na krótkich dystansach. Typ nadwozia to dwu- lub czterodrzwiowy sedan albo coupe, ponieważ bohaterka nie lubi hatchbacków. Preferowane marki - Subaru, BMW. Silniki: benzynowe, moc powyżej 200 KM. Kwota: 30 tysięcy złotych.

Adam zaproponował naszej bohaterce trzy samochody: Hondę Integrę type-R, Toyotę Celicę GT oraz BMW E46.

Honda Integra Type R: pojemność silnika 1.8, 190 KM, auto z 2000 roku, przebieg 161 tys. km, cena 30.000 zł, prędkość 0 - 100 – 6,7 sek., prędkość maksymalna 234 km/h, średnie spalanie: 9,0 l /100 km.

Honda Integra to pierwszy Type-R oficjalnie sprzedawany w Europie. Jak przystało na sportową Hondę Integra ma rzecz jasna wolnossący silnik wyposażony w system zmiennych faz rozrządu, który z pojemności niespełna 1,8 litra generuje moc 190 KM. Typowa jest także charakterystyka tej jednostki napędowej i jej zamiłowanie do wysoki obrotów. Integra w sportowej wersji to już pojazd kolekcjonerski, który z roku na rok nie traci na wartości. Nasz egzemplarz jest w bardzo dobrym stanie technicznym i większość swojego życia spędza garażowany.

Najczęstsze usterki: korozja nadwozia, zużycie łożysk i synchronizatorów skrzyni biegów, uszkodzona tapicerka

Wyposażenie: ABS, elektryczne szyby, welurowa tapicerka

Toyota Celica: pojemność silnika 2.0, 196 KM, auto z 1994 roku, przebieg 150 tys. km, cena 24.000 zł, prędkość 0 - 100 – 8,1 sek., prędkość maksymalna 225 km/h, średnie spalanie: 8,2 l /100km.

Przedostatnia generacja Toyoty Celicy ma bardzo bujną historię rajdową. Co prawda Carlos Sainz prowadził wersję czteronapędową, a nasz pojazd ma napęd jedynie na przednią oś, ale prezentowana Celica jest w pełni przygotowana do startów w zawodach sportowych, m. in. właśnie w KJS-ach. Jest to również relatywnie tania w utrzymaniu rajdówka, która wraz z obecnym właścicielem i jego pilotem kilkakrotnie zajmowała miejsca na pudle amatorskich imprez rajdowych.

Najczęstsze usterki: awaryjny czujnik poziomu oleju, korozja nadwozia, drogie w naprawach przednie zawieszenie z wersji GT4

Wyposażenie: pełne przygotowanie do startów w amatorskich imprezach rajdowych

BMW 330Ci: pojemność silnika 3.0, 231 KM, auto z 2002 roku, przebieg 186 tys. km, cena 29.500 zł, prędkość 0 - 100 – 6,5 sek., prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie: 9,1 l /100km.

BMW serii 3 (E46) to bardzo popularne w Polsce auto. Prezentowana wersja z nadwoziem coupe to druga po M3 najdroższa i najmocniejsza "beemka" tej generacji. Rzędowy, sześciocylindrowy motor stanowi klasę samą dla siebie. Legendarna właściwości jezdne i napęd na tył to również to co miłośnicy tego modelu lubią najbardziej. Dla naszej bohaterki nie bez znaczenia będzie także fakt, że auto ma białą skórzaną tapicerkę oraz pełne wyposażenie z zakresu luksusu.

Najczęstsze usterki: problemy z układem chłodzenia, przedwcześnie zużyte sworznie przednich wahaczy, awarie panelu klimatyzacji

Wyposażenie: ABS, ASR, poduszki powietrzne, skórzana tapicerka, klimatyzacja, pełna elektryka, tempomat

Niespodzianką Marcina okazało się Subaru Forester: pojemność silnika 2.5, 360 KM, auto z 2004 roku, przebieg 181 tys. km, cena 32.000 zł, prędkość 0 - 100 – około 5,0 sek., prędkość maksymalna ponad 250 km/h, średnie spalanie: około 15,0 l /100 km.

Nasze Subaru Forester to typowy wilk w owczej skórze, który zewnętrznie praktycznie nie zdradza swoich ponadprzeciętnych możliwości. Prezentowany egzemplarz został poddany dość ekstremalnemu tuningowi i z jego silnika typu bokser wyciśnięto około 360 KM. Jakby tego było mało każdorazowej zmianie biegów towarzyszy charakterystyczny świst zaworu upustowego turbosprężarki. Dla miłośników rajdowych dźwięków to prawdziwa symfonia.

Najczęstsze usterki: poważne awarie silnika, wypalona uszczelka pod głowicą, korozja układy wydechowego

Wyposażenie: poważnie zmodyfikowany silnik, kolorowa nawigacja z DVD, tempomat, skórzana tapicerka, okno dachowe, dwustrefowa klimatyzacja, 18-calowe felgi aluminiowe.

podziel się:

Pozostałe wiadomości