Adam zaproponował naszej bohaterce trzy samochody: Hondę Integrę type-R, Toyotę Celicę GT oraz BMW E46.
Honda Integra Type R: pojemność silnika 1.8, 190 KM, auto z 2000 roku, przebieg 161 tys. km, cena 30.000 zł, prędkość 0 - 100 – 6,7 sek., prędkość maksymalna 234 km/h, średnie spalanie: 9,0 l /100 km.
Honda Integra to pierwszy Type-R oficjalnie sprzedawany w Europie. Jak przystało na sportową Hondę Integra ma rzecz jasna wolnossący silnik wyposażony w system zmiennych faz rozrządu, który z pojemności niespełna 1,8 litra generuje moc 190 KM. Typowa jest także charakterystyka tej jednostki napędowej i jej zamiłowanie do wysoki obrotów. Integra w sportowej wersji to już pojazd kolekcjonerski, który z roku na rok nie traci na wartości. Nasz egzemplarz jest w bardzo dobrym stanie technicznym i większość swojego życia spędza garażowany.
Najczęstsze usterki: korozja nadwozia, zużycie łożysk i synchronizatorów skrzyni biegów, uszkodzona tapicerka
Wyposażenie: ABS, elektryczne szyby, welurowa tapicerka
Toyota Celica: pojemność silnika 2.0, 196 KM, auto z 1994 roku, przebieg 150 tys. km, cena 24.000 zł, prędkość 0 - 100 – 8,1 sek., prędkość maksymalna 225 km/h, średnie spalanie: 8,2 l /100km.
Przedostatnia generacja Toyoty Celicy ma bardzo bujną historię rajdową. Co prawda Carlos Sainz prowadził wersję czteronapędową, a nasz pojazd ma napęd jedynie na przednią oś, ale prezentowana Celica jest w pełni przygotowana do startów w zawodach sportowych, m. in. właśnie w KJS-ach. Jest to również relatywnie tania w utrzymaniu rajdówka, która wraz z obecnym właścicielem i jego pilotem kilkakrotnie zajmowała miejsca na pudle amatorskich imprez rajdowych.
Najczęstsze usterki: awaryjny czujnik poziomu oleju, korozja nadwozia, drogie w naprawach przednie zawieszenie z wersji GT4
Wyposażenie: pełne przygotowanie do startów w amatorskich imprezach rajdowych
BMW 330Ci: pojemność silnika 3.0, 231 KM, auto z 2002 roku, przebieg 186 tys. km, cena 29.500 zł, prędkość 0 - 100 – 6,5 sek., prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie: 9,1 l /100km.
BMW serii 3 (E46) to bardzo popularne w Polsce auto. Prezentowana wersja z nadwoziem coupe to druga po M3 najdroższa i najmocniejsza "beemka" tej generacji. Rzędowy, sześciocylindrowy motor stanowi klasę samą dla siebie. Legendarna właściwości jezdne i napęd na tył to również to co miłośnicy tego modelu lubią najbardziej. Dla naszej bohaterki nie bez znaczenia będzie także fakt, że auto ma białą skórzaną tapicerkę oraz pełne wyposażenie z zakresu luksusu.
Najczęstsze usterki: problemy z układem chłodzenia, przedwcześnie zużyte sworznie przednich wahaczy, awarie panelu klimatyzacji
Wyposażenie: ABS, ASR, poduszki powietrzne, skórzana tapicerka, klimatyzacja, pełna elektryka, tempomat
Niespodzianką Marcina okazało się Subaru Forester: pojemność silnika 2.5, 360 KM, auto z 2004 roku, przebieg 181 tys. km, cena 32.000 zł, prędkość 0 - 100 – około 5,0 sek., prędkość maksymalna ponad 250 km/h, średnie spalanie: około 15,0 l /100 km.
Nasze Subaru Forester to typowy wilk w owczej skórze, który zewnętrznie praktycznie nie zdradza swoich ponadprzeciętnych możliwości. Prezentowany egzemplarz został poddany dość ekstremalnemu tuningowi i z jego silnika typu bokser wyciśnięto około 360 KM. Jakby tego było mało każdorazowej zmianie biegów towarzyszy charakterystyczny świst zaworu upustowego turbosprężarki. Dla miłośników rajdowych dźwięków to prawdziwa symfonia.
Najczęstsze usterki: poważne awarie silnika, wypalona uszczelka pod głowicą, korozja układy wydechowego
Wyposażenie: poważnie zmodyfikowany silnik, kolorowa nawigacja z DVD, tempomat, skórzana tapicerka, okno dachowe, dwustrefowa klimatyzacja, 18-calowe felgi aluminiowe.