Propozycje dla Huberta: rodzinne kombi do 45 tysięcy

Zakup kontrolowany - seria 22, odcinek 315
Zakup kontrolowany - seria 22, odcinek 315
Adam Kornacki i Krzysztof Róg pomogą 32-letniemu Hubertowi, który poszukuje rodzinnego i pakownego kombi. Samochód służyć ma zarówno do codziennych dojazdów do pracy, jak i do dłuższych wyjazdów, a także do przewożenia różnego rodzaju ładunków potrzebnych do prowadzenia gospodarstwa rolnego, którym hobbystycznie zajmuje się nasz bohater. Budżet przeznaczony na zakup auta to około 45 tysięcy złotych.

Samochody, które interesują Huberta to: Ford Mondeo, Skoda Octavia oraz Peugeot 508 SW.

Ford Mondeo - rok produkcji: 2012, przebieg: 176 tys. km., silnik Diesla 2.0 o mocy 140 KM, maksymalny moment obrotowy: 320 Nm, osiągi: 0-100 km/h: 9,5 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie spalanie: 5,3 l na 100km, skrzynia biegów: manualna, pojemność bagażnika: 537/1740 litrów. Cena wyjściowa 41 500 zł.

Zakup kontrolowany - seria 22, odcinek 315
Zakup kontrolowany - seria 22, odcinek 315

Ford Mondeo trzeciej generacji produkowany był w latach 2007-2015. Ciekawostką jest to, że samochód zobaczyć można było już w 2006 roku w filmie "Casino Royale", gdzie Daniel Craig w roli Jamesa Bonda przemierzał nim drogi słonecznej Kuby. W 2010 roku samochód doczekał się liftingu. W pierwszych latach produkcji, mimo bardzo pochlebnych opinii, Ford Mondeo szybko tracił na wartości, czego przyczyną było powszechne przekonanie o problemach poprzedniej generacji auta (wszechobecna korozja). Ford zdecydował się na wypuszczenie trzech wersjach nadwoziowych: sedan, liftback oraz kombi.

Podstawowymi problemami związanymi z eksploatacją tego modelu są między innymi: szybko zużywający się filtr cząsteczek stałych; duża masa samochodu powoduje dosyć szybka konieczność wymiany łączników stabilizatora oraz końcówek drążków kierowniczych. Starsze modele miewają także problemy z przekładniami kierowniczymi. Mankamentem są również szybko zużywające się elementy wnętrza, czego przykładem może być złuszczanie lakieru na przyciskach deski rozdzielczej.

Skoda Octavia - rok produkcji: 2012, przebieg: 143 tys. km., silnik Diesla 2.0 TDI o mocy 140 KM, maksymalny moment obrotowy: 320 Nm, osiągi: 0-100 km/h: 9,6 s, prędkość maksymalna 208 km/h, średnie spalanie 5,7 l na 100 km, skrzynia biegów: manualna, pojemność bagażnika: 580/1620 litrów. Cena wyjściowa: 41 500 zł.

Skoda Octavia drugiej generacji była produkowana w latach 2004-2012, natomiast w roku 2008 przeszła lifting. Co ciekawe w latach 2008-2010, mimo wprowadzenia odświeżonej wersji Octavii, wciąż można było nabyć jej przedliftową wersję pod nazwą Classic. Samochód oferowany był w dwóch wersjach nadwozia (liftback oraz kombi). Skoda oferowała również uterenowioną wersję Octavii pod nazwą Scout oraz wersję usportowioną – RS, zarówno z silnikiem benzynowym jak i silnikiem Diesla. Skoda Octavia zbudowana jest na tej samej płycie podłogowej co Volkswagen Golf, Audi A3 oraz Seat Leon. Mimo to samochód wyróżnia się na tle pozostałych dużą przestrzenią dla pasażerów oraz pokaźną przestrzenią bagażową.

Bardzo atrakcyjne ceny części eksploatacyjnych oraz uniwersalność tego auta wpływają na niezwykle duże zainteresowanie tym modelem na rynku wtórnym, co potwierdza fakt, że ceny oscylują na poziomie wyższym od konkurencji o 15%. Dosyć częsta usterka, która pojawia się w silnikach 2.0 TDI VW to pękająca głowica, najczęściej pomiędzy trzecim a czwartym cylindrem. Problem ten dotyczy jednostek z pierwszych lat produkcji. W porę nie wykryta wada niesie za sobą szereg konsekwencji. Woda, która dostaje się do układu smarowania sieje ogromne spustoszenie we wnętrzu turbiny co kończy się jej uszkodzeniem. Najczęściej dopiero wtedy użytkownik auta decyduje się na wizytę w warsztacie, gdzie przyjdzie mu zostawić co najmniej kilka tysięcy złotych za naprawę. Usterkę tę wyeliminowano (prezentowany model posiada zmodernizowaną jednostkę napędową z common rail). Innym mankamentem mogą być matowiejące reflektory, w szczególności w starszych modelach.

Peugeot 508 SW - rok produkcji: 2011, przebieg: 106 tys. km, silnik Diesla 1.6 o mocy 115 KM, maksymalny moment obrotowy: 240 Nm, osiągi: 0-100 km/h: 11,6 s, prędkość maksymalna: 188 km/h, średnie spalanie: 4,6 l na 100km, skrzynia biegów: manualna, pojemność bagażnika: 550/1588 litrów. Cena wyjściowa 47 000 zł.

Zakup kontrolowany - seria 22, odcinek 315
Zakup kontrolowany - seria 22, odcinek 315

Peugeot 508 SW początkowo dostępny w wersji nadwoziowej typu sedan. W 2011 roku francuska marka wprowadziła do swojej oferty wersję kombi okraszoną symbolem SW. W roku 2012 wprowadzona została także wersja hybrydowa RXH, co stanowiło dosyć odważny ruch koncernu, gdyż w segmencie D auta hybrydowe są rzadkością. Oprócz wspomnianej wcześniej wersji hybrydowej, inne odmiany silnikowe występowały wyłącznie w wersji z napędem na przednią oś. W 2014 roku koncern zdecydował się przeprowadzić lifting modelu.

Najpopularniejszą jednostką napędową występującą w 508 SW jest silnik 2.0 HDI. Model prezentowany w programie wyposażony jest w nieco mniejszą jednostkę - 1.6 HDI. Samochód na tle konkurencji wyróżnia się dużą dbałością o jakość wykończenia. Na wyróżnienie zasługuje również dokładne spasowanie elementów wnętrza, bardzo komfortowe fotele oraz wyróżniający się na tle konkurencji bardzo duży bagażnik. Najczęstszymi usterkami samochodu są: problemy z filtrem cząstek stałych, awarie turbosprężarki oraz mało wytrzymałe amortyzatory tylnej osi.

Propozycja niespodzianka Adama to:

Nissan Pathfinder - rok produkcji: 2009, przebieg: 152 tys. km, silnik Diesla 2.5 o mocy 171 KM, maksymalny moment obrotowy: 400 Nm, osiągi: 0-100 km/h: 11,9 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie spalanie: 9,6 l na 100 km, skrzynia biegów: manualna, pojemność bagażnika: 190 litrów przy 7 miejscach, maksymalnie 2090 litrów. Cena wyjściowa 45 000 zł.

Zakup kontrolowany - seria 22, odcinek 315
Zakup kontrolowany - seria 22, odcinek 315

Trzecia generacja Nissana Pathfindera zadebiutowała w 2005 roku. W USA samochód dostępny był z silnikami benzynowymi o pojemności 4.0 V6 oraz 5.6 V8. W Europie auto początkowo dostępne jedynie z silnikiem Diesla o pojemności 2.5 litra. W 2007 roku Nissan zdecydował się na przeprowadzenie modernizacji silnika diesla, dodając między innymi filtr cząsteczek stałych. W roku 2010 wprowadzono także do oferty silnik o pojemności 3.0 l.

Samochód ten w związku z dużym pokrewieństwem z Nissanem Navarą wydaje się być zabudowaną wersją pick-upa, a nie pełnoprawnym SUV-em, co najbardziej odczuć można podczas jazdy. Większość egzemplarzy dostępnych na rynku to wersje 7-miejscowe. Sztywny most zastosowany w tylnej osi oraz konstrukcja oparta na ramie to rozwiązanie prawie już nie spotykane na rynku samochodów terenowych.

Głównymi usterkami tego modelu są pękające głowice w silnikach o pojemności 2.5, niska wytrzymałość koła zamachowego oraz korozja dotykająca nie tylko poszycia, ale także ramy samochodu. Zdarzają się także awarie układu wtryskowego.

podziel się:

Pozostałe wiadomości