Daniel zgłosił do programu 3 samochody. Są to: Ford Mondeo, Renault Laguna, Seat Exeo.
Ford Mondeo, silnik Diesla 1.6, 115 KM, 270 Nm, manualna skrzynia biegów, auto z 2011 roku, 175 tys. km. przebiegu, 32.900 tys. zł., średnie spalanie ok. 5l ON na 100 km, bagażnik 537 litrów, osiągi 0-100 km/h: ok. 12s., prędkość maksymalna: 190km/h.
Ford Mondeo to pierwsza w dzisiejszym odcinku propozycja Daniela. Samochód zadebiutował w 2007 roku, a face lifting przeszedł w 2010 i taki też model wystąpił w naszym programie. Dostępne jest w trzech wersjach nadwozia: hatchback, liftback i kombi. W porównaniu do poprzednika zlikwidowano problemy z korozją i zakończono produkowanie silnika 1,8 TDCi. Z powodu negatywnych opinii dotyczących jego poprzednika auto dosyć dużo traci na wartości. Bez wątpienia największym plusem Mondeo jest wnętrze, które imponuje rozmiarami. Zapewnia, bardzo wysoki komfort podróżowania. Na pochwałę zasługuje także duży bagażnik o pojemności 537 litrów. Minusem tego modelu są wersje z elektrycznym hamulcem ręcznym oraz regulowaną sztywnością zawieszenia, które powodują, że naprawa usterki jest zdecydowanie droższa niż w standardzie. Samochód wyposażono m.in. w: 6 poduszek powietrznych, dwustrefową klimatyzację, elektryczne szyby, elektryczne lusterka, wielofunkcyjną kierownicę, halogeny, komputer pokładowy, wyjście AUX, podłokietnik oraz elektryczną regulację wysokości fotela kierowcy. Najczęstszymi usterkami występującymi w tym modelu są: awarie łożysk tylnych kół oraz filtrów cząstek stałych. Do wad trzeba również zaliczyć przeciętne wykończenie kabiny.
Renault Laguna, silnik Diesla 2.0, 130 KM, 320 Nm, manualna skrzynia biegów, auto z 2012 roku, 208 tys. km. przebiegu, 32.900 tys. zł., średnie spalanie 6l ON na 100 km, bagażnik 508 litrów, osiągi 0-100 km/h: ok 10.5 s., prędkość maksymalna: 204 km/h.
Renault Laguna produkowana jest od 2007 roku. Pierwsza generacja tego modelu cieszyła się bardzo dobrą opinią i oceniana była bardzo dobrze. Druga, która ją zastąpiła ze względu na niską jakość, była nieudana co zniechęciło wielu poszukujących nowego samochodu. Trzecia produkowana obecnie generacja to produkt niedoceniony przez konsumentów, z powodu złej opinii „odziedziczonej” po poprzedniczce. Produkowana jest w trzech wersjach nadwoziowych: liftback, kombi oraz coupe. Negatywna opinia o drugiej generacji spowodowała, że trójka na rynku wtórnym jest relatywnie tania. Dwulitrowy silnik Diesla opracowany wspólnie z Nissanem, zapewnia dynamiczną jazdę, jest mniej awaryjny niż 1.5 dCi. Słabością tego modelu jest słabej jakości zawieszenie, które nie znosi dobrze nierówności polskich dróg. To, co wyróżnia Lagunę na tle konkurencji to fakt posiadania bardzo dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego. Producent zadbał również o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, w testach zderzeniowych auto otrzymało komplet pięciu gwiazdek. Samochód zbudowano z wykorzystaniem metali lekkich, co wiąże się z tym, że miernikiem lakieru nie dowiemy się zbyt wiele o przeszłości sprawdzanego auta. Do największych zalet prezentowanej Laguny należy zaliczyć atermiczną przednią szybę, która zapobiega nagrzewaniu się samochodu przy wysokich temperaturach. Auto wyposażono m.in. w: multifunkcyjną skórzaną kierownicę, nawigację, zestaw głośnomówiący, dwustrefową klimatyzację, elektryczne szyby i lusterka. Do największych wad tego modelu zaliczamy: awarie elektrycznego hamulca postojowego oraz wybijające się poduszki pod silnikiem.
Seat Exeo, silnik Diesla 2.0, 120 KM, 290 Nm, manualna skrzynia biegów, auto z 2009 roku, 190 tys. km. przebiegu, 32.800 tys. zł., średnie spalanie 5,3l ON na 100 km, bagażnik 440 litrów, osiągi 0-100 km/h: ok. 11s., prędkość maksymalna: 196 km/h.
Seat Exeo to trzeci samochód proponowany przez Daniela. Jest następcą słynnego Seata Toledo. Auto było produkowane od 2008 roku przez niemieckiego Volkswagena na bazie Audi A4. Na rynek wypuszczono dwie wersje nadwozia: sedan i kombi. Największa zaletą hiszpańskiego modelu jest bogate wyposażenie oferowane w standardzie. Od Audi różni się zmienioną linią z przodu i z tyłu. Deska rozdzielcza została „wyjęta” z Audi A4 cabrio i „wsadzona” do Seata. Mimo tego samochód nie cieszył się zbyt dużą popularnością. Od początku produkcji, przez pięć lat sprzedano zaledwie około 77 tysięcy egzemplarzy. Na rynku zdecydowanie przeważają silnika wysokoprężne, Diesle występowały w trzech wersjach: 120, 143, 170-konnej. Exeo zostało wyposażone w: czarną skórzaną tapicerkę, dwustrefową automatyczną klimatyzację, nawigację z mapami Polski i krajów UE, skórzaną wielofunkcyjną kierownicę, fotochromatyczne lusterko wsteczne, komputer pokładowy z CD, DVD, slotem na 2 karty SD oraz aluminiowe relingi dachowe. Do najczęściej występujących usterek w tym modelu można zaliczyć: zatykanie filtra cząstek stałych oraz awarie bezstopniowej skrzyni Multitronic.
Adam Kornacki przygotował niespodziankę dla Daniela, którą okazałą się:
Dacia Duster, silnik Diesla 1.5, 90 KM, 200 Nm, manualna skrzynia biegów, auto z 2011 roku, 45 tys. km. przebiegu, cena: 32.000 tys. zł., średnie spalanie 4,2l ON na 100 km, bagażnik 475 litrów, osiągi 0-100 km/h: 12.8 s., prędkość maksymalna: 173 km/h.
Duster to pierwszy SUV w historii produkowany przez Dacię. Dzięki przystępnej cenie samochód cieszył się sporym zainteresowaniem. Został zbudowany na tej samej płycie podłogowej co Renault Clio, ale zwiększono mu rozstaw osi. Największym atutem Dacii jest niezwykle ekonomiczny silnik Diesla o pojemności 1,5 którego średnie spalanie wynosi zaledwie 4,2l oleju napędowego. Na pochwałę zasługuje także zawieszenie, które jest proste, a przy tym trwałe. Nie ma problemów z dostępem do części zamiennych i są one tanie. Minusem auta jest nienajlepsze wykończenie wnętrza. Materiały użyte do niego są słabej jakości i na tle konkurencji wypadają naprawdę bardzo blado. Dacia została wyposażona w manualną klimatyzację, komputer pokładowy, elektryczne szyby i lusterka, relingi dachowe, poduszki powietrzne, mocowanie fotelików dziecięcych isofix. Do najczęściej występujących usterek tego modelu należą pojawiająca się korozja na tylnych błotnikach, nierówna warstwa lakieru na poszczególnych elementach, samoczynnie pękające przednie szyby i występujące przy dużych przebiegach awarie obracenia panewek w silniku.