Opel Insignia rok produkcji: 2009, przebieg: 214 tys. km, wyposażony w silnik o 2.0 CDTi o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm. 0-100 km/h: 11.1 s, V-max: 205 km/h, średnie spalanie: 4.7l/100 km, skrzynia manualna, pojemność bagażnika 500-1015 l. Cena wyjściowa to 34 900 zł.
Pierwszym prezentowanym samochodem jest Opel Insignia, ukazany przez markę po raz pierwszy w 2008 roku jako następca Vectry. W 2009 roku samochód ten zdobył tytuł Car of the Year. Początkowo auto cieszyło się tak dużym zainteresowaniem, że Opel był zmuszony zwiększyć produkcję Insignii. Jako reprezentant segmentu D na tle konkurencji wyróżnia się zwykle bardzo dobrym wyposażeniem. Ponad połowa polskich klientów wybierała w salonie m.in. adaptacyjne światła przednie, które doświetlają drogę na zakrętach oraz system adaptacyjnego zawieszenia FlexRide.
Oferowane były w sprzedaży trzy wersje nadwozia: liftback, sedan oraz kombi. W gamie dostępnych modeli znalazła się także wersja uterenowiona- Country Tourer, lecz nie została ona zbyt dobrze przyjęta wśród klientów. Najpopularniejszymi usterkami tego modelu są między innymi szybko krzywiące się tarcze hamulcowe, awarie mikroprzełącznika przy tylnej klapie oraz korozja (na łączeniu błotników ze zderzakami oraz przy drzwiach).
BMW E90 320d , rok produkcji 2007, przebieg 160 tys. km. Auto jest wyposażone w silnik o pojemności 2.0 o mocy 163 KM i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm. 0-100 km/h: 8.3 s, V-max: 223 km/h, średnie spalanie: 5.6l/100 km, skrzynia automatyczna, pojemność bagażnika 460 l. Cena wyjściowa to 36 000 zł.
Drugim samochodem jest BMW serii 3 z silnikiem Diesla o pojemności 2 litrów. Jest to piąta generacja jednego z najpopularniejszych modeli bawarskiej marki. Swoją premierę samochód miał w 2004 roku i był produkowany do 2011 roku. Auto zdobyło prestiżową nagrodą Car of the Year w roku 2006. Model oferowany był z 24 jednostkami silnikowymi oraz w 4 wersjach nadwozia: sedan, kombi, cabrio oraz coupe. We wrześniu 2008 roku bawarski koncern zdecydował się na facelifting popularnej „trójki”.
Najczęstszymi awariami związanymi z eksploatacją BMW E90 są: poluzowane przesłony w kolektorze (w ekstremalnych przypadkach klapka może się urwać i wpaść do cylindra), szybkie zużycie prowadnic i napinacza łańcucha rozrządu oraz awarie czujnika skrętu kierownicy.
Audi A3, rok produkcji: 2007, przebieg 166 tys. km. Samochód jest wyposażony w silnik 2.0 Turbo o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm. 0-100 Km/h: 6.6 s, V-max: 238 km/h, śr. Spalanie 7.4 l/100km, skrzynia automatyczna, pojemność bagażnika 350-1050 l. Cena wywoławcza 36 500 zł.
Następnym prezentowanym samochodem jest Audi A3 z dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem. Zaprezentowana w 2003 roku druga generacja A3 produkowana była do 2013 roku. W 2008 roku model A3 przeszedł facelifting, Audi poszerzyło ofertę o wersję S3 w nadwoziu Sportback. Ciekawostką jest to, że model zbudowano na płycie podłogowej VW Golfa.
Audi A3 drugiej generacji wyposażone w silnik 2.0 TFSI miewa problemy z turbosprężarkami oraz poborem oleju w związku z luźnym spasowaniem pierścieni. W starszych modelach pojawiają się problemy z korozją. Nasz egzemplarz to auto krajowe, ma drugiego właściciela. Od początku serwisowany w ASO.
BMW E60 520i, rok produkcji 2004, przebieg 227 tyś. km. Auto jest wyposażone w silnik 2.2 o mocy 170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 210 Nm. 0-100km/h: 9.0 s, V-max: 230 km/h, średnie spalanie: 6.9 l/100 km, skrzynia automatyczna, pojemność bagażnika 520l. Cena wyjściowa to 33 900 zł.
Niespodzianką przygotowaną przez Adama jest BMW 520i. Model o kodzie fabrycznym E60 pojawił się w 2003 roku jako następca modelu E39. Oprócz sedana w ofercie znalazła się również wersja Touring (kombi). Paletę silnikową gruntownie zmodernizowano i odświeżono. Nasz egzemplarz wyposażono w jedną ze słabszych jednostek o pojemności 2.2 litra. Mimo tego w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów pozwala na dynamiczną jazdę. Jest to idealne połączenie pomiędzy osiągami, a ekonomią spalania. W 2010 roku BMW zastąpiło E60 nowym modelem o oznaczeniu F10.
Za pomoc w realizacji zdjęć dziękujemy:
Pani Rzecznik Wojskowej Akademii Technicznej Grażynie Palczak,
Panu mjr dr Piotrowi Leszczyńskiemu oraz Panu Arturowi Marchelowi z Instytutu Techniki Lotniczej - Zakład Budowy i Eksploatacji Statków Powietrznych oraz Wydziałowi Mechatroniki i Lotnictwa Wojskowej Akademii Technicznej
https://www.facebook.com/WydzialMechatronikiILotnictwaWat/?fref=ts