Hyundai i30 Wagonrok produkcji: 2016; przebieg: 0 km; silnik: 1.6; moc: 135 km; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: manualna; maksymalny moment obrotowy: 164 Nm przy 4850 obr/min; średnie spalanie: 6,2 l / 100 km; pojemność bagażnika: 528 l; cena wyjściowa: 80 600 zł (po rabacie 73 800 zł) Oficjalna prezentacja pierwszej generacji i30 była na Salonie Samochodowym w Genewie w marcu 2007 roku, a cztery miesiące później samochód trafił do dealerów. W zamyśle projektantów było stworzenie samochodu o praktycznych cechach, będącego w stanie rywalizować z popularnymi kompaktami. Do budowy wykorzystano więc gotowe podzespoły i płytę podłogową innego auta koncernu - Kii Cee'd, która powstała nieco wcześniej. Drugie wcielenie i30 zadebiutowało we wrześniu 2011 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Wóz jest owocem pracy ośrodka badawczo-rozwojowego Hyundai Motor Europe Technical Centre z niemieckiego Russelsheim, a jego produkcja odbywa się w czeskich Noszowicach. Samochód świetnie się prowadzi dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu, który wspomagany jest elektrycznie, komunikujący o tym, co dzieje się pod kołami.
Kia Cee’d SWrok produkcji: 2016; przebieg: 0 km; silnik: 1.6; moc: 135 km; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: manualna; maksymalny moment obrotowy: 164 Nm przy 4850 obr/min; średnie spalanie: 6,2 l / 100 km; pojemność bagażnika: 528 l; cena wyjściowa: 80 740 zł (po rabacie 71 900 zł)Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2006 roku (pierwsza generacja), w Europie Cee’d zastąpił model Cerato. Zaprojektowano go w nowopowstałym centrum projektowym koreańskiej marki w niemieckim Russelsheim. Na potrzeby europejskiej produkcji, na Słowacji został wybudowany nowoczesny zakład produkcyjny w Żylinie. Sylwetka zewnętrzna nowej Kii Cee'd, zwłaszcza w przedniej części nadwozia, stanowi niezbity dowód na to, że koreańska marka rzeczywiście przyłożyła się do pracy, dokładanie analizując i zgłębiając gusta przeciętnego Europejczyka. Jedynie pod maską koreańczyka obyło się bez rewolucji, bo montowane silniki to dobrze znane z wcześniejszych modeli motory, przewidziane do sprawnego przemieszczania się wozem, a nie sportu.
Honda Civic Tourerrok produkcji: 2016; przebieg: 0 km; silnik: 1.8; moc: 142 km; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: manualna; maksymalny moment obrotowy: 174 Nm przy 4300 obr/min; średnie spalanie: 6,4 l / 100 km; pojemność bagażnika: 624 l; cena wyjściowa: 87 100 zł (po rabacie 76 500 zł)Pierwsza kompaktowa Honda światło dzienne ujrzała ponad 40 lat temu w 1972 roku. Prezentowany model jest dostępny od 2011 roku, a cztery lata później został poddany delikatnemu i niezbyt rozreklamowanemu liftingowi. Można spokojnie stwierdzić, że ten model Hondy jest swego rodzaju fenomenem, niewiele jest na świecie aut, które niemalże w niezmienionej koncepcji doczekało się aż IX generacji. Na pierwszy plan wysuwa się wręcz gigantyczny bagażnik. 624 litry pojemności są wartością wręcz deklasującą rywali, tak przepastną pojemność bagażnika udało się wygospodarować dzięki ulokowaniu w miejscu standardowego koła zapasowego pokaźnego schowka. Co ciekawe Honda posiada system składania siedzisk tylnej kanapy nazwany Magic Seats. Za sprawą kilku prostych czynności owe siedziska można ustawić w pionie zyskując w ten sposób przestrzeń do bezproblemowego przewiezienia takich przedmiotów jak okazałe kwiaty w doniczkach czy kilkudziesięciocalowych telewizorów.
Mazda 6 rok produkcji: 2013; przebieg: 48 869 km; silnik: 2.0 SkyActiv; moc: 165 km; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: manualna; maksymalny moment obrotowy: 210 Nm przy 4000 obr/min; średnie spalanie: 5,9 l / 100 km; pojemność bagażnika: 483 l; cena wyjściowa: 83 900 zł Mazda 6 III generacji zadebiutowała na salonie paryskim w 2012 roku. Samochód pojawił się w polskich salonach w pierwszej połowie 2013 roku. Z poprzednikiem łączy go jedynie nazwa. Auto zbudowano od podstaw w oparciu o zupełnie nową płytę podłogową (powiększeniu uległ m.in rozstaw osi). Muskularnie zarysowany przedni pas i dynamicznie nakreślona sylwetka z nisko opadającym dachem i niewielkim przeszkleniem podciągniętym nieco do góry. Została pozbawiona zbędnych wypukłości czy przetłoczeń blachy, zarys auta kształtują jego podstawowe linie i właśnie dlatego wygląda ono tak zgrabnie i prosto zarazem. Niestety Mazda nadal mierzy się z dużą korozją, oglądając te modele trzeba zwrócić szczególną uwagę na stan podwozia.