Artur zgłosił do programu trzy auta: Chryslera Pacifikę, Nissana Murano oraz Jeepa Grand Cherokee.
Chrysler Pacifica, silnik benzynowy 4.0, 260 KM, 355 Nm, automatyczna skrzynia biegów, samochód z 2007r., 161 tys. przebiegu. cena 33 tys. zł, średnie spalanie 12.4l benzyny na 100km, bagażnik 369 l, osiągi 0-100 km/h: 10 s., prędkość maksymalna: 190km/h
Chrysler Pacifica to auto zbudowane na zmodyfikowanej płycie nadwozia z Voyagera. Produkowany w Kanadzie model bardzo dobrze przyjął się na rynku europejskim. Samochód łączy cechy minivana i kombi. Dzięki obniżeniu dachu w przedniej części, auto optycznie wydaje się dłuższe i bardziej agresywne. W polskich realiach może wydawać się duże, jednak należy pamiętać, że jest produkcji amerykańskiej i to z myślą o tamtejszym rynku zostało zaprojektowane. Chrysler posiada układ samopoziomowania tylnych amortyzatorów. Przez wysokie średnie spalanie dobrym rozwiązaniem wydaje się założenie instalacji gazowej. Jednostka występowała w dwóch wersjach napędowych: na przód i 4x4. Prezentowany egzemplarz posiada dobrze zachowane wnętrze. Części wymiennie są dosyć powszechnie dostępne. Chrysler Pacifica to auto niezwykle bezpieczne. Jako jedne z pierwszych na rynku zostało wyposażone w standardowy kompletny zestaw kurtyn bocznych chroniących wszystkich pasażerów, również tych z tyłu. W modelu tym, występuje także system, który po uruchomieniu poduszki powietrznej zwalnia blokadę drzwi i włącza światło wewnątrz samochodu. Dużym plusem prezentowanej wersji jest niezależne zawieszenie zarówno z przodu jak i z tyłu. Dobrze wyciszone wnętrze i bardzo dobra przyczepność auta dodatkowo zwiększają komfort jazdy i podróży. Ten rodzinny samochód zapewnia równie dużo miejsca z przodu jak i z tyłu, co zadowoli nawet najbardziej wymagających użytkowników.
Najczęściej występującymi usterkami w tym modelu są: awarie tarcz hamulcowych, niedomykania tylnej klapy, korozja, nietrwałe przednie zawieszenie i awarie poduszek pod silnikiem.
Nissan Murano, silnik benzynowy3.5, 245 KM, 318 Nm, automatyczna skrzynia biegów, samochód z 2006 roku, 113 tys. przebiegu, cena: 29.900 tys. zł., osiągi: 0-100 km/h: ok.9,5 s., prędkość maksymalna: 200km/h, średnie zużycie paliwa 12.3l benzyny na 100 km, bagażnik 475 l/875l
Drugą propozycją dla Artura jest Nissan Murano, który dostępny jest w sprzedaży od 2003 roku. Pierwszą generację tego modelu zaprojektowano na rynek amerykański i tam też jest on produkowany. Silnik Murano jest niezwykle udany i występuje w innych modelach marki m.in. 350Z oraz Infiniti. Samochód ten dostępny jest tylko w jednej wersji wyposażeniowej. Prezentowany model posiada: skórzaną tapicerkę, dwustrefową klimatyzację, szyberdach, relingi dachowe, przyciemniane szyby oraz system audio z siedmioma głośnikami. Wysoka klasa nadwozia została wykorzystana również w innych modelach japońskiego koncernu: Infiniti i Maxima. Na pierwszy rzut oka widać atrakcyjność tego modelu: duże reflektory, grill i ciekawa linia auta robią wrażenie. Mimo drapieżnego wyglądu samochód bardzo przeciętnie radzi sobie w wymagającym piaszczystym i grząskim terenie. Deska rozdzielacza jest surowa i prosta. Auto zostało wyposażone w system nagłośnienia Bose, co jest nie lada gratką dla fanów muzyki. Melomani będą zachwyceni. Miłą niespodzianką jest możliwość elektrycznego regulowania pedałów co umożliwia dopasowanie ich pod konkretnego kierowcę.
Największymi wadami są: wycieki ze oleju ze skrzyni rozdzielczej, częste awarie alternatora i dodatkowe koszty programowania przepustnicy po wymianie akumulatora.
Adam Kornacki jako niespodziankę przygotował Toyotę Siennę.
Toyota Sienna, silnik benzynowy 3.3, 233 KM, 328 Nm, automatyczna skrzynia biegów, cena 33 tys. zł, prędkość maksymalna: 178 km/h, średnie zużycie paliwa 10,5l na 100km.
Toyota Sienna to model produkowany od 1997 roku w zakładach Toyoty w stanie Indiana na rynek północnoamerykański. Wszedł do katalogu marki jako następca pierwszej generacji modelu Previa. Inżynierem odpowiedzialnym za stworzenie auta był Yuji Yokoya, który wraz z rodziną przemierzył ponad 85 tys. kilometrów, aby znaleźć wszystkie słaby punkty Previi i nie powtórzyć ich w modelu Sienna. Wydaje się, że jego trud się opłacił, bo przez wielu użytkowników i znawców motoryzacji model ten uważany jest za najlepszy spośród wszystkich miniwanów tej klasy. Choć nie jest tak duży jak Honda Oddysey czy Dodge Grand Caravan, w jego wnętrzu komfortowo podróżować może od 6 do 8 osób. Bez wątpienia do zalet tego modelu zaliczyć można komfort jazdy, przestronność i pojemny bagażnik - ok. 1235 l, a po złożeniu siedzeń to aż 4 216 litrów. Prezentowany egzemplarz jest w dość dobrym stanie technicznym, serwisowany był tylko w autoryzowanych serwisach Toyoty. Ma przedni napęd na cztery koła, dużą moc silnika - 3,3 (który występuje również w innych modelach marki m.in: w Toyocie Highlander, Camry czy w Lexusie RX 300), do "setki" przyspiesza w ok. 10s. Średnie zużycie paliwa przy jeździe po mieście to ok. 12,4 l/100 km, a w trasie ok. 9,7 l/100 km. Kierowcom, którym zależy na zredukowaniu kosztów tankowania spodobać się może opcja sekwencyjnej instalacji LPG (jej cena to ok. 2800 zł). Trzeba wziąć pod uwagę fakt, że w modelu tym nie ma miejsca na koło zapasowe (na wyposażeniu są opony run-flat), więc instalacja butli może odbyć się jedynie kosztem miejsca za 3 rzędem foteli. Mankamentem tego auta jest fakt, że podczas jazdy dość wyraźnie słychać trzeszczącą deskę rozdzielczą i plastikowe elementy wyposażenia.
Model ten jest mało awaryjny. Do najczęstszych usterek należą: szybkie zużywanie się układu hamulcowego i dosyć słabe zabezpieczenie przed korozją (szczególnie ważne w polskich warunkach klimatycznych).