Adam chciałby zobaczyć: Nissana Navarę, Toyotę Hilux, Dodge'a Ram.
Nissan Navara, silnik wysokoprężny 2.5, 174 KM, 403 NM, manualna skrzynia biegów, samochód z 2008 roku, 136 tys. km. przebiegu., cena: 55.000 zł, średnie spalanie: 8,5l ON na 100 km., osiągi 0-100 km/h: 8,5 s., prędkość maksymalna: 170 km/h.
Nissan Navara to pierwsza z propozycji Adama. Japoński koncern wyspecjalizował się w produkcji aut typu pickup. Model ten na rynku pojawił się w 2005 roku i od razu podbił serca kierowców. Auta sprzedawane w Europie pochodzą z fabryki „Zona Franca” w Barcelonie. Na rynku amerykańskim Navarra znana jest pod nazwą „Frontier”. Bez wątpienia za największą zaletę Nissana uznać można jego silnik. 174 konna jednostka napędowa od razu cieszyła się dużym powodzeniem wśród kupujących, gdyż była najmocniejsza w tamtym czasie na rynku. Kolejnym argumentem, który przyciąga potencjalnych nabywców, jest możliwość odliczenia podatku VAT od zakupu i paliwa. Samochód został zbudowany na ramie z tylnymi resorami parabolicznymi, dzięki czemu zapewnia przyzwoite właściwości jezdne nie tylko na asfalcie, ale także w nieco trudniejszym i bardziej wymagającym terenie. Należy pamiętać, by napęd na cztery koła był włączony jedynie podczas podróży w naprawdę trudnych warunkach, ponieważ Navarra nie została wyposażona w skrzynię rozdzielczą. Prezentowany model został wyposażony w m.in.: 4 poduszki powietrzne, ABS, ESP, Immobilaizer, kurtyny powietrzne, napęd 4x4, elektryczne szyby, automatyczną klimatyzację, podgrzewane fotele, podgrzewane lusterka, regulacja kolumny kierowniczej, aluminiowe felgi,orurowanie boczne i przednie oraz relingi dachowe. Do najczęstszych usterek występujących w tym samochodzie należą: pękające głowice w 2,5 litrowych silnikach diesla, awarie dwumasowego koła zamachowego i układu wtryskowego oraz występujaca korozja.
Toyota Hilux, silnik wysokoprężny 3.0, 171 KM, 343 NM, manualna skrzynia biegów, samochód z 2009 roku, 182 tys. km. przebiegu. cena: 57 tys. zł średnie spalanie: 9l ON na 100 km. osiągi 0-100 km/h: 12 s., prędkość maksymalna 178 km/h.
Toyotę Hilux uznać można za ikonę wśród pickupów. Samochód produkowany jest nieprzerwanie od 1960 roku i w tym czasie zyskał całą rzeszę fanów na całym świecie. VII generacja tego modelu na rynku dostępna jest od 2005 roku. Prezentowane auto zostało wyprodukowane w durbańskiej fabryce Toyoty w RPA. Samochód ostatni face lifting przeszedł w 2013 roku, zmienione zostały reflektory, a do oferty weszła nowa wersja wyposażeniowa – Invincible. Charakteryzowała się chromowanymi wstawkami oraz srebrną płytą umiejscowioną pod przednim zderzakiem. W aucie zamontowano także sportowe skórzane fotele, chromowane orurowanie oraz nowe, 17-calowe aluminiowe felgi. W porównaniu do poprzedniej generacji, auto zyskało zdecydowanie więcej miejsca w środku. Największą zaletą Hiluxa jest układ jezdny. Auto doskonale radzi sobie nie tylko w lekkim, ale też i w cięższym terenie. W skład wyposażenia prezentowanej Toyotą wchodzą m.in.: napęd 4x4, automatyczna klimatyzacja, ABS, elektryczne lusterka, hak holowniczy, wielofunkcyjna skórzana kierownica, fabryczne alufelgi, przyciemniane szyby, ;istwy boczne na progach, tempomat, servo, asystent parkowania, oraz elektryczne szyby. Do najczęstszych usterek występujących w prezentowanym samochodzie należą: skrzypiące tylne resory (problem rozwiązuje przesmarowanie ich), awarie osprzętu i sprzęgła oraz uszkodzenia mechaniczne powstałe podczas jazdy w terenie.
Dodge Ram, silnik benzynowy 5.7 HEMI, 345 KM, 508 NM, automatyczna skrzynia biegów, samochód z 2004 roku, 124 tys. mil przebiegu (199 tys. km.), cena: 50 tys. zł., średnie spalanie: 15l na 100 km.
Dodge Ram to amerykański klasyk. Na rynku dostępny jest od 1981 roku, a prezentowany egzemplarz należy do trzeciej generacji. Samochód swoim wyglądem przykuwa uwagę i wzbudza zainteresowanie u potencjalnych kupujących. W Stanach Zjednoczonych jego sprzedaż wynosi 500 tys. egzemplarzy rocznie. Potężny silnik o pojemności 5.7 litra i mocy 345 koni mechanicznych zapewnia znakomite prowadzenie w każdych warunkach. W prezentowanym modelu została założona instalacja gazowa w miejscu koła zapasowego. Ram został wyposażony w system odłączania połowy cylindrów tzw. „MDS”, który jest szczególnie przydatny podczas stania w korkach. Ceny części nie należą do najwyższych, ich dostępność jest zadowalająca, problemem może być długość przesyłki, która potrafi wynieść nawet do kilku tygodni. Do najczęstszych usterek występujących w tym modelu należy zaliczyć przede wszystkim: korozję nadwozia (najczęściej występującą na „pace”), problemy z przednim zawieszeniem oraz napędem 4x4 (tu warto wymienić olej w mostach po każdych 100 tys. km.), problemy ze źle zabezpieczoną skrzynką bezpieczników, do których dostaje się wilgoć oraz awarie elektryki i sondy lambda.
Adam Kornacki przygotował dla Adam niespodziankę, którą okazał się:
Volkswagen Touareg, silnik wysokoprężny 3.0, 225 KM, 500 NM, automatyczna skrzynia biegów, samochód z 2008 roku, 198 tys. km. przebiegu, cena: 60 tys. zł, średnie spalanie: 10,5l ON na 100 km, bagażnik: 555 litrów, osiągi 0-100 km/h: 9,5 s., prędkość maksymalna: 203 km/h.
Volkswagen Touareg drugiej generacji to auto produkowane od 2002 roku. Samochód posiada wiele podzespołów wspólnych z Porsche Cayenne. Podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, producent zaprezentował wersję po face liftingu. W modelu zmieniono reflektory przednie i tylne oraz dodano chromowaną atrapę chłodnicy. Najbardziej wytrzymały jest silnik diesla o pojemności 2,5 litra, jednak auto z tą jednostką napędową jest powolne i ociężałe, przez co nie ma najlepszych właściwości jezdnych. W porównaniu do konkurencji, Touareg jest najlepiej wyposażony i komfortowy. Miejsca w środku jest dużo, zarówno z przodu jak i z tyłu. W przypadku Volkswagena nie ma możliwości odliczenia podatku VAT. Model ten został wyposażony w m.in: wielofunkcyjną kierownicę, ksenony, imobilaizer, napęd 4x4, skórzane fotele, relingi dachowe, elektryczne szyby, tempomat, automatyczną klimatyzację, filtr cząstek stałych, asystent parkowania, fabryczne alufelgi, czujnik deszczu, elektryczne lusterka, servo, pneumatyczne zawieszenie, skórzaną kierownicę, ESP, zmieni arkę CD, ASR, hak holowniczy, podgrzewane fotele, skórzaną tapicerkę, regulowaną sztywność zawieszenia. Do najczęstszych usterek spotykanych w Touaregu należą: awarie pneumatyki, rozładowujący się akumulator (po dłuższym postoju) oraz awarie układu rozrządu. Jest to również drogie w eksploatacji auto. Największym wadą jest jednak konieczność wyjmowania silnika przy wielu naprawach, przez co koszty usunięcia usterek są wysokie.